אידה נודל, אסירת ציון ופעילה חברתית, הלכה השבוע לעולמה והיא בת 90. אחיינה, יעקב פרידמן שיתף על התחושות היום (רביעי) בכאן ב': "היינו המשפחה היחידה שלה. בשבילי, היא הייתה אישיות מיוחדת, בן אדם ישיר וחזק". 

כשנשאל האם היא סיפרה על החיים שלה כאסירת ציון השיב כי "המשפחה הייתה מעורבת בכל שלב ושלב, הסיפור שלה הוא לא סיפור בפני עצמו". לדבריו, היא לא הייתה מאוכזבת ממדינת ישראל, "היא הייתה מאוד פרגמטית, וישראל הייתה חשובה לה מאוד. מה שהיא חשבה, אם זה היה מקובל או לא על פוליטיקאים כאלה ואחרים, היא אמרה. היא לא הייתה מאוכזבת". 

"גאולה כהן הייתה מאוד מעורבת במאבק להוציא את אידה משם. אבל באותה נשימה גם דמויות מהצד השני של הפוליטיקה היו מעורבות לא פחות. היא כיבדה את כולם, לא זלזלה. היא פנתה לעשות את מה שהיא עשתה הכי טוב - לעזור לאחרים בלי לחפש כותרות", הוסיף.

נודל הייתה מהדמויות הבולטות ביותר במאבקם של מסורבי העלייה יהודים שדרשו לצאת מברית המועצות ולהגיע לישראל, בין השנים 1987-1971. לאורך השנים הללו היא אף נשלחה לארבע שנות מאסר. בשנת 1987 הגיעה לישראל ומאז חיה בה. כאן פעלה עבור חינוך ילדי העולים החדשים באמצעות ארגון "אם לאם".