מדען מאוניברסיטת "ליידן" שבהולנד הביא בשורה חדשה לעולם כשטען שמצא ברווז מדבר, ויש לו גם הוכחות. קרל טן קייט, שפרסם את ממצאיו בכתב העת לחקר ביולוגיה הרשמי במדינה, חשף הקלטות ישנות של ברווז שגדל בפארק ציפורים באוסטרליה בסביבת בני האדם. בהקלטה אפשר לשמוע את הברווז אומר את הביטוי "טיפש ארור!", אותו למד כמו תוכי מהאנשים שסביבו. האזינו להקלטה של הברווז המדבר:

עדות יוצאת דופן של ברווז מדבר (צילום: רויטרס)

לטענתו של טן קייט, עד גילוי זה בעולם כלל לא ידו שלחיית המים יש אפשרות לביטוי קול בצורה שכזו, או שהוא יכול לחקות בני אדם בכלל. תחילה, היו מי שחשבו שמדובר במתיחה, שכן אי אפשר לראות את הברווז אומר את הביטוי בצורה מפורשת, אך מקור ההקלטות האמין מערער על כך. העדות המדהימה נאספה כבר בשנות ה-80 ונשמרה על ידי האורניתולוג פטר פולגר, ששמר עליהן לאורך השנים בארכיון המחקר ללמידה על קולות ציפורים ועופות. 

כמו כן, טן קייט סיפר כי הברווז מחזיק בעוד יכולות מרשימות ברפרטואר שלו, שכן הוא יכול גם להשמיע רעשים שונים שמזכירים חריקת דלת או רעש שפשוף. אמנם תמיד ידענו שמינים מסוימים של בעלי חיים, בעיקר ציפורים, מסוגלים לחקות דיבור אנושי ואפילו לשיר, אך התופעה נדירה אצל בעלי חיים שגדלו על ידי בני האדם. "למצוא חיה מחוץ לקבוצת הציפורים הזו, כמו ברווז, זה בהחלט סיפור יוצא דופן. אנו יכולים ללמוד הרבה על התרחשות אבולוציונית עצמאית של יכולת למידה קולית", הסביר המדען טן קייט.