שינוי במדיניות של ישראל? שר הביטחון בני גנץ הצהיר כי הממשלה תהיה מוכנה לקבל את חזרתה של ארצות הברית להסכם הגרעין עם איראן. את הדברים אמר במהלך ריאיון שהתפרסם היום (רביעי) במגזין האמריקאי FP. עוד אמר כי גורמים ישראלים לוחצים על וושינגטון להכין "הפגנת כוח" רצינית במקרה של משא ומתן עם טהרן. 

כזכור, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוציא את ארצות הברית מההסכם בשנת 2018, אך ממשל ביידן חידש את הדיפלומטיה עם הרפובליקה האיסלאמית, בצל הדיווחים כי איראן מתקרבת להעשרת אורניום מספיק ליצירת נשק גרעיני. על כך אמר גנץ כי "הגישה האמריקאית הנוכחית להחזיר את תוכנית הגרעין האיראנית, הייתי מסכים לה. ישראל יכולה לחיות עם הסכם גרעין חדש". 

עוד הוסיף שר הביטחון כי ישראל תרצה לראות תוכנית מגירה של ארצות הברית הכוללת לחץ כלכלי וסנקציות משמעותיות על איראן במקרה שהמאמצים הדיפלומטיים ייכשלו. עוד אמר כי גם יש אפשרות שלישית של ישראל "שתכלול פעולה צבאית". גנץ העריך כי איראן נמצאת במרחק של חודשיים עד שלושה מהיכולות לייצר פצצה גרעינית אחת. לאחר שהגבירה בהתמדה את עבודתה הגרעינית מאז שפרשה ארצות הברית מההסכם. 

גנץ סיכם את דבריו ואמר כי הוא מביע ספק באשר לשיחות הדיפלומטיות של הממשל האמריקאי עם איראן להצליח. הצלחה את התקדמותה של איראן. עוד אמר כי "עלינו לחבר את סין גם בזה, אסיה צריכה לשחק תפקיד. לישראל אין יכולת להוביל תוכנית ב' אמיתית. איננו יכולים להרכיב משטר סנקציות כלכליות בינלאומיות. את זה אמורה להוביל ארה"ב. איראן צריכה לחשוש שארה"ב ושותפיה רציניים".