פרקליטו של האסיר הביטחוני שנמלט מכלא גלבוע, מחמוד עראדה, מסר הבוקר (רביעי) פרטים חדשים מהחקירה. אם הפרטים שמסר עורך הדין רסלאן מחג'אנה יתבררו כנכונים, אזי ניתן לומר כי הנחות העבודה של הכוחות המשולבים - שב"כ, משטרה, מג"ב וצה"ל - והתנהלות החיפושים תחת פיקוד שמעון לביא והמפכ"ל קובי שבתאי, היו מדויקות וראויות לכל שבח.

מפקד מחוז צפון שמעון לביא מדבר על תפיסת האסירים. צילום: דוברות המשטרה

שכן, מעדותו של האסיר הנמלט ומשיחותיו עם פרקליטו עולה כי הוא זה שעמד בראש חוליית האסירים, כמי שתכנן את מבצע הבריחה וההימלטות מכלא כלבוע במשך תשעה חודשים, לדבריו. זאת, לטענתו, מבלי שנעזר בסיוע של אסירים ביטחוניים ואנשי הסגל בכלא גלבוע.

נדגיש כי אין בעובדה שהאסירים לא קיבלו, לכאורה, סיוע מאנשי סגל בכדי לגמד את שרשרת המחדלים וההתנהלות הכושלת בכלא שאפשרה את הבריחה של אותם אסירים.

עוד נציין כי בשיחות של האסיר הביטחוני עראדה עם פרקליטו, הוא מסר שהתכנון היה לברוח לאזור ג'נין, ובדרכם עצרו בנאעורה, בדיוק כפי שעלה מהמידע המודיעיני שקיבלו השב"כ והמשטרה, ולא בכדי נהרו לשם הכוחות וביצעו חיפושים קדחתניים אחר השישה. אז גם עלה בידי הכוחות המשולבים כי ששת האסירים התפצלו, והגורמים המעורים בפרטים ציינו לא אחת כי הנחת העבודה המובילה אותם הנה כי הם המשיכו את ההימלטות בצמדים, בדיוק כפי שטען עראדה בפני פרקליטו.

תמונות האסירים שברחו (צילום: ללא)
תמונות האסירים שברחו (צילום: ללא)

מה שעוד טען עראדה הוא כי כוחות הביטחון הגדולים שהתפרסו באזור סיכלו את כוונת האסירים לברוח, כפי שתכנן, וגרמו להם לעשות שינויים במסלול הבריחה. לדבריו, מעצרו וזה של יעקב קאדרי היה פתאומי מבחינתם, שכן בעת שהגיעו סמוך להר הקופצים חלפה במקום ניידת משטרה שביצעה את המעצר. מה שעראדה לא ידע הוא שניידת המשטרה לא הגיעה למקום כך מן הסתם, אלא תוך סריקות אחרי השניים לאחר קבלת מידע מאזרח ישראלי שפגש בשניים, אשר ביקשו ממנו אוכל, והם נראו בעיניו כחשודים. 

נציין , כפי שטענו בשב"כ ובמשטרה, כי איסוף המידע, החשיבה המשולבת וסיעור המוחין בחשיבה המקצועית הם שהובילו להשלמת הפאזל שהביא למעצר של שני החשודים הראשונים, עראדה וקאדרי, ואחריו למעצר של שניים נוספים. בתוך כך, משב"ס נמסר כי חרף הדיווחים על כוונת האסירים הביטחוניים לפתוח בשביתת רעב, על פי הערכות שבוצעו - אין כוונה כזו לעת עתה.