גורמי הביטחון בגרמניה עצרו היום (חמישי) ארבעה בני אדם, בינהם נער סורי בן 16, בחשד שתכננו פיגוע בבית כנסת בעיר האגן, שבמערב המדינה, במהלך יום כיפור.

בעקבות כך, הודיעה הקהילה היהודית המקומית על ביטול כל האירועים שהיו אמורים להיערך בבית הכנסת המקומי. כמו כן, המשטרה ציינה כי היא חסמה את הגישה לבית הכנסת והיא נמצאת בקשר הדוק עם הקהילה. 

שר הפנים של מדינת נורדריין-וסטפאליה, הרברט ראול, אמר כי "הרשויות קיבלו 'מידע קונקרטי וחמור ביותר' על מתקפה אפשרית ביום הכיפורים". לדבריו, המידע כלל בין היתר את המועד האפשרי לביצועה והאדם שעומד ככל הנראה מאחוריה. השר ראול הוסיף כי בתום חיפושים של כוחות משטרה סביב בית הכנסת ובתוכו לא אותרו פעילים מסוכנים. 

על פי דיווח בעיתון המקומי, 'הדר-שפיגל', האזהרה המוקדמת התקבלה לאחר כשהנער החשוד סיפר לאדם אחר, במהלך שיחה וירטואלית, כי הוא מתכנן להטמין מטען חבלה בבית הכנסת. גורמי הביטחון, עצרו אותו כאמור הבוקר, בביתו, לצד מעצרם של שלושה חשודים נוספים.

שרת המשפטים הגרמנית, כריסטין למברכט, גינתה את ניסיון הפיגוע ואמרה: "זה בלתי נסבל שיהודים חשופים שוב לאיום כל כך נורא, ושאינם יכולים לחגוג יחד את תחילת החג הקדוש שלהם". 

כזכור, לפני כשנתיים במהלך יום הכיפורים, מחבל פעיל ימני קיצוני, ביצע פיגוע בעיר האלה שבמזרח המדינה. הפיגוע, שכונה לאחר מכן כאחת המתקפות האנטישמיות החמורות ביותר מדינה מאז תום מלחמת העולם השנייה, נרצחו שני בני אדם ונפגעו שניים נוספים.

מדליקים נרות לזכר הקרבנות בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת העיר האלה (צילום: רויטרס)
מדליקים נרות לזכר הקרבנות בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת העיר האלה (צילום: רויטרס)


לאחר משפט שנמשך כ-5 חודשים ובמהלכו סירב להודות באשמה ולא הביע חרטה, בית הדין האזורי הגבוה בנאומבורג הרשיע את המחבל בכל הסעיפים ופסק את העונש הגבוה ביותר בחוק הגרמני, מאסר עולם.