בכירי מערכת הבריאות מותחים ביקורת חריפה על פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, בעיקר בגלל הזינוק במספר הנדבקים והתפרצות המגיפה בקרב השבים מאומן.

"הפרויקטור הזה מורכב", אומרים אותם בכירים. "יש קושי אמיתי לקבל את מרותו, והוא מפעיל אותה לא מעט. יש מתיחות, והיא מורגשת. הוא וראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס לא אחידים בהחלטותיהם, וכך גם עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. התוצאה היא שהציבור מבולבל מההנחיות המשתנות בתדירות גבוהה ומרגיש שהמערכת אובדת עצות.

"לפני שזרקא נכנס לתפקיד הייתה מעין אידיליה בין כל צמרת המשרד. עכשיו זה לא קיים. לפניו היו שני פרויקטורים, וכל אחד מהם היה עילוי. הם היו מאוד משמעותיים, בעלי שיעור קומה. עכשיו זה לא אותו הדבר. העבודה במחיצתו לא נעימה, והוא גם לא ממש ידוע ומקובל בציבור. אם תעשה סקר מי זה זרקא, 90% מהציבור לא יידע את התשובה. המינוי שלו הוא שגיאה ענקית".

בכירה במשרד טוענת: "באים אליו אנשים שעוסקים בנושא כבר שנה וחצי, והוא פשוט לא מקשיב. הוא 'ראש קשה', וזה מקשה מאוד. אני מכבדת את עובדת היותו פרופסור, אבל הוא לא מצליח לעבוד ורק משליט טרור. יש אנשים שאף מטילים ספק בעצם התאמתו לתפקיד, שחלק גדול ממנו הוא לחבר בין גופים ואזרחים. רק כדי לקבוע מה נכון או לא נכון לעשות יש את בריאות הציבור ואת המשנה למנכ"ל המשרד. לא צריך את הפרויקטור".

ביקורת מכיוונים שונים מוטחת בפרופ' זרקא בעניין הפיקוח על הנעשה באומן. "הוא נסע כדי לנהל את המבצע ולמנוע הגעת נדבקים, אבל נכשל טוטאלית", אומרים המבקרים. "הגיעו משם יותר מ־2,000 חולים. המון משאבים הושקעו בניסיון למנוע הגעה של נדבקים מאומן, אבל זה לא הביא תוצאות. אם נסעת עד לשם כדי לפקד על המתרחש במקום וזו התוצאה הסופית – אז לא פיקדת טוב".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "היחסים עם פרופ' זרקא מצוינים ומתנהלים כהלכה.  תרומתו להתמודדות עם המגיפה רבה מאוד".
זרקא: "היחסים בינינו נפלאים, גם מקצועית וגם חברית".