במוקד עמותת למענם, של רופאים המתנדבים למען שורדי שואה, התקבלו אלפי פניות מניצולים אשר אינם יכולים לצאת מביתם, אף לא לקבלת טיפול רפואי. במטרה להרחיב את אפשרויות הטיפול ולרכוש ניידת רפואית להנגשת השירות, יוצאים כעת לראשונה הרופאים המתנדבים לקמפיין גיוס תרומות.

בישראל חיים כיום בקירוב 174 אלף שורדי שואה, ומדי חודש נפטרים למעלה מאלף. מנתוני העמותה עולה כי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, אחד מכל 30 שורדי שואה אינו יוצא מביתו לקבלת טיפול רפואי בצורה סדירה.

בעמותת למענם, שהוקמה באפריל 2020 ושפעילותה נחשפה ב"מעריב", מדווחים על כ־6,000 פניות משורדי שואה שביקשו עד כה את סיוע העמותה בקבלת טיפול רפואי בביתם או במרפאות, רובם בשל קושי לצאת מהבית ו/או צורך בליווי. עם התרחבות המיזם והביקוש לשירות הרפואי יצאו השבוע הרופאים המתנדבים לקמפיין, שבסיומו הם מקווים לאסוף מספיק כסף לשיפור והרחבת הפעילות. על פי העמותה, יותר מאלף פניות כבר קיבלו מענה רפואי.

העמותה הוקמה על ידי ד"ר תמרה קוליץ, שקיבלה ביולי את אות נשיא המדינה למתנדב. שירות העמותה ניתן באמצעות ביקורי בית, ביקורים במרפאות ו"טלמדיסין", ייעוץ רפואי טלפוני, כמו גם עזרה בעניינים בירוקרטיים שונים, וכן שינוע וליווי של השורדים למרפאות.

העמותה הקימה מערך מתנדבים גדול, המונה כיום כ־1,200 בני אדם - מתוכם כ־800 אנשי רפואה ואנשי מקצוע נוספים מעולמות הבריאות.
"המטרה שלנו היא לסייע, לשפר ולהקל על חייהם של שורדי השואה, אך זה לא מספיק, ויש לנו עוד יעדים רבים", אומרת ד"ר קוליץ. "כדי שנוכל להגיע ולעזור לכמה שיותר שורדים, פתחנו בקמפיין גיוס תרומות".

לתרומה למיזם, חפשו ברשת: למענם jgive, או בקישור ישיר - https://bit.ly/2X9AhwV