מאחורי השיר "ילד", שהזמר והשחקן גיל קפטן הוציא בימים אלה עם בנו, יגן, מסתתר סיפור לא שגרתי: "לפני שנה וקצת חגגנו ליגן בר-מצווה ופתאום נפלה עלי התובנה לגבי גודל האחריות שיש לי כלפיו, כמי שיוצא לדרך חדשה בו בזמן שהוא אלרגני מסכנת חיים לשומשום, לבוטנים ולכל מיני אגוזים למיניהם", מספר קפטן. "זאת, בנוסף לאחריות שיש לנו כלפי ילדינו בעולם של מגפות ופיגועים. המחשבות הולידו שיר, שהחלטתי לבצע יחד איתו".

הקול לא התחלף לו?
"עדיין לא. זה על הקשקש".

השיר הוקלט לפני חודשיים, בעיצומה של תקופת הקורונה, בהפקה מוזיקלית של ראובן חיון. הקליפ המרגש צולם על רקע הים. "עברנו שם רגע מדהים", קפטן משחזר. "פתאום להסתכל זה לזה בעיניים, כשהשירה יצאה מלב אל לב, זה היה משהו מטלטל, שאזכור אותו כל החיים. השיר יהיה חלק מאלבום, שיקדם לו מופע, שאני מקווה שיגן יוכל לשיר בו, מה שעשוי לתרום לו במצבו", הוא מוסיף. 

הדואט של קפטן עם בנו, תלמיד ישיבה תיכונית בעירם, גבעת-שמואל, הוא משהו לא שכיח. מהעולם זכור הדואט של פרנק סינטרה עם בתו, ננסי, בשיר "Somethin`Stupid" ובארץ - אריק לביא עם בתו, נועה, בשיר "כל החלומות" ועלי מוהר עם בתו, שרון, בשיר "תן לי יד".

יגן מצטרף כעת  לפעילות המשפחתית בעולם המוזות. זה כולל מלבד אביו, הזמר והשחקן והדוד הבמאי, גם את אמו, השחקנית גנית קפטן ואת דודו, ניר, אחיו הצעיר של אביו, שדר במגזר החרדי. 

גיל ובנו יגן  (צילום: קובי וקנין)
גיל ובנו יגן (צילום: קובי וקנין)

קפטן, 48, בת-ימי במקור, הוא אחיו של המנהל האמנותי של הבימה, משה קפטן. אם הוא יישאל מתי התחיל להופיע, ישלוף תשובה מפתיעה: "אני סוחב את זה מגיל...ארבע. נראה לי שהשמרטפים, שהיו באים לשמור עלינו, היו צריכים לשלם להוריי ולא ההיפך, לאחר משה ואני היינו מציגים להם. משה הוא זה שהכניס את החיידק לבית  שלנו, מה גם שלהורינו, בצלאל ותמר, יש זיקה לתחום. כשמשה הקים את להקת 'צעירי בת-ים' כתשובת-נגד ל'צעירי תל-אביב', הלכתי איתו".

להקה צבאית?
"כאן הכיפה שלראשי הייתה לי למכשול. במקום זה הופעתי בלהקת הרבנות הצבאית, שם הכנסתי חידוש - סטנד-אפ. אחרי הצבא, זה עזר לפתח את הצד הבידורי שבי, אם כי לא הגעתי אליו במיידי. כחייל משוחרר, התדרדרתי בעוונותיי עד כדי היותי טלר  בבנק. אבל די מהר פיטרו אותי שם בגלל אי-התאמה למקצוע. הבנתי, שמוטב שאשרת אנשים בצורה אחרת".

איך? 
"שלוש שנים אחרי הצבא הלכתי לבית צבי (באותו מחזור עם רעייתו, גנית), שם המנהל גרי בילו נתן לי אשראי גדול, כשכבר בשנה הראשונה שיתף אותי בהפקות של 'פאנטום האופרה' ו 'עלובי החיים". 

מאז השתתף קפטן בשורה ארוכה של מחזות-זמר והפקות מוזיקליות אחרות, כולל האודיסיאה "בוסתן ספרדי" (שם היווה שנים נדבך משמעותי), "יוסף וכתונת הפסים", "אוויטה", "כנר על הגג", "סאלח שבתי" "איש חסיד היה" ועוד, לצד הופעות רבות בטלוויזיה ועיסוק בשלל דיבובים.


  
איך שיתוף הפעולה שלך עם אחיך, משה קפטן?
"מה שיש, יש. אני לא לוחץ. אפשר לסמוך עליו, שהוא יודע מתי להציע לי דברים, מבלי שזה ייחשב כפרוטקציה. כשאנחנו עובדים יחד, אנחנו שמים בצד את הקשר המשפחתי. הוא צועק עלי כמו על כולם ולפעמים, אולי כדי שלא יגידו, אני חוטף יותר..."

יש לשיר "ילד" מסר?
"כן, לחבק את הילדים כמה שאפשר בעולם העמוס שבו אנחנו חיים ולא לקחת את זה כדבר מובן