במשרד הבריאות הגיבו הלילה (בין שישי לשבת) להחלטת ה-FDA לאשר את מנת "הבוסטר" של חיסון הקורונה לבני 65 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון שונות ואמר כי "הארגון נתן תוקף למבצע החיסון השלישי שהחל בישראל".

"בישראל הוחלט לפעול באופן אחראי ומהיר בכדי לטפל בתחלואה הגוברת, וכך מוכיחים גם נתוני היעילות הגבוהים של מנת הבוסטר - המשיב את ההגנה מפני נגיף הקורונה", אמרו במשרד הבריאות.

לאחר ההחלטה, שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב הבוקר וצייץ בטוויטר כי "במסמך של מומחי ה-FDA נקבע באופן חד משמעי שישראל היא הוכחה מובהקת שחיסון שלישי יעיל במאבק נגד הדלתא. הוא מעלה את רמת ההגנה בכל שכבות הגיל והוא בטוח וללא תופעות לוואי משמעותיות ביחס למנה השניה".

אתמול, מינהל המזון והתרפות האמריקאי (FDA) התכנסל מנת לדון באישור סופי של מתן מנת הבוסטר בארצות הברית. בתום הדיון, פאנל המומחים המליץ על חיסון במנת הבוסטר של בני 65 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון, וכן הצביע נגד אישור מנת בוסטר נוספת עבור בני 16 ומעלה.

לאחר שעות של דיונים, החליטו המומחים ברוב של 16 מול 3 שלא להמליץ על אישור המנה הנוספת עבור בני 16 ומעלה. צוות המומחים הביע תסכול מכך שפייזר סיפקה מעט מידע על בטיחות החיסון הנוסף. בנוסף, הם התלוננו שייתכן שהנתונים שסיפקו חוקרים ישראלים, אינם מתאימים למתרחש באמריקה. לצד זאת, בהצבעה חוזרת שנערכה הוחלט כן להמליץ על אוכלוסיות בסיכון ובני 65 ומעלה למתן מנת חיסון נוספת.