חגי בירן, דודו מצד אביו של איתן בירן, שמשפחתו נספתה באסון הרכבל באיטליה, ביקר אותו היום (שבת) בבית סבו שמואל פלג, החשוד שחטף אותו. בירן הגיע מאיטליה יחד עם רעייתו לביקור בבית שבפתח תקווה, שם שהו עם איתן כשעה. לפי מקורבים למשפחת פלג, במהלך הביקור הוצע לבירן ולרעייתו להתקשר לאחותו איה, אצלה איתן התגורר מאז האסון, כך שתוכל לשוחח עמו - אך הוא סירב.

חגי היה זה שהגיש את התלונה על החטיפה של הסב שמואל פלג במשטרת זכרון יעקב בשם איה. פלג נחקר השבוע ביחידת ההונאה של מחוז מרכז, ושוחרר בתנאים מגבילים בעוד החקירה נמשכת. זאת, כשלפי החשד חטף את נכדו ממשמורת המשפחה באיטליה והטיס אותו דרך שוויץ לישראל.

פרקליטיהם של משפ׳ בירן, עוה״ד שמואל מורן ואבי חימי, מסרו לאחר הביקור: ״בניגוד למשפחת החוטפים, אשר מדווחת בזמן אמת על חייו של הקטין כאילו הוא משתתף בתוכנית ריאליטי, אנו ומשפחת בירן סבורים כי בעת הזו הדבר הראוי והמתחייב הוא לשמור על צנעת הפרט ועל פרטיותו המוחלטת של איתן".

"יחד עם זאת, למרבה הצער חגי בירן ואשתו דיווחו לנו כי הם סיימו את הפגישה כשהם מודאגים ממצבו. הגם שאיתן נראה במצב גופני טוב, מדאיג היה להיווכח כי ניכרים באיתן הקטן סימנים ברורים של הסתה ושטיפת מוח, בין היתר בכך שדיקלם משפטים מחוץ לקונטקסט ומסרים שתולים, שללא ספק מקורם בהסתה. מדובר בנזק של ממש. השבתו של איתן לביתו באיטליה נראית לנו דחופה מאי פעם״.

איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)
איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)

שלשום, ביקר קונסול איטליה בתל אביב את איתן בנוכחות הסב פלג, ומסר כי מצבו של איתן מוגדר טוב. במהלך הפגישה שוחח הקונסול עם בירן, והתרשם בנוגע למצבו הכללי. הקונסול העביר מסר לפיו משרדי החוץ של ישראל ואיטליה מפעילים מאמצים כדי לנסות ולפשר בין המשפחות ולהביא לסיום המשבר.

בנוסף, איה בירן, דודתו של איתן בן השש שניצל מאסון הרכבל באיטליה בו נספתה משפחתו, צפויה להגיע לישראל בימים הקרובים. משפחתה כבר הגישה כתב תביעה לבית הדין לעיניני משפחה, בו היא דורשת להעביר את המשמורת על איתן לדודתו עם נחיתתה בארץ. משפחת פלג מצידה מתנגדת למהלך בכל תוקף. היום  היא צפויה להגיש את תגובתה לכתב התביעה.

כזכור, בשבת שעברה הוטס איתן בירן לארץ על ידי סבו שמואל פלג, שלקח אותו מבית דודתו המתגוררת במחוז פאביה באיטליה. מאוחר יותר התברר כי הסב העביר את איתן לארץ ללא ידיעתה של דודתו ומשפחת בירן, אשר טוענת כי מדובר בחטיפה בלתי חוקית.

איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)
איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)

באסון שאירע ב-23 במאי, בו קרון רכבל צנח כ-20 מטרים באזור האלפים, נהרגו עמית וטל בירן, הוריו של איתן, אחיו בן השנתיים תום, וכן יצחק וברברה כהן, סבה וסבתה החורגת של טל. בני הזוג כהן היו תושבי תל אביב שהגיעו לבקר את המשפחה באיטליה. איתן עצמו נפצע באורח קשה מאוד, והוא בשלב זה עדיין בתהליך שיקום פיזי ונפשי.