קראו לו אריך, אבל הוא אימץ את השם הארי כשם במה. הוא יהודי שנולד בבודפשט שבהונגריה. ארבע שנים אחרי הולדתו היגרה משפחתו לארצות הברית. אביו היה רב הקהילה הרפורמית של ויסקונסין. מרבית חייו עברו עליו בארצות הברית, ברובע הארלם שבניו יורק, שם פגש את אשתו לעתיד שהייתה גם שותפתו למקצוע.

הוא היה אחד משישה ילדים, וכנראה המוכשר שבהם. הוא ידע להיחלץ מכל מצב, מה שהציל את חייו יותר מפעם אחת. בביוגרפיה שפורסמה 80 שנה אחרי מותו, נכתב שהוא סייע לסקוטלנד יארד, כשריגל למען ארגון הביון במהלך סיוריו באירופה.

מצבה הכלכלי הקשה של משפחתו אילץ אותו מגיל צעיר להירתם לפרנסת הבית. בגיל 8 הוא התחיל למכור עיתונים. בצעירותו, כשעבד בבית חרושת למנעולים, הוא פיתח מיומנות לפרוץ מנעולים מבלי לעשות שימוש במפתח, מה שהפך ברבות הימים לחלק ממופע ענק שערך במדינות רבות. בנוסף, בשנותיו הראשונות הוא הסתיר מטבעות בשערו ובבגדיו כדי לסייע למשפחתו.

הוא נכנס לעסקי השעשועים בגיל 17. הופעותיו הראשונות נערכו במוזיאונים. זריזות הידיים הפכה סמלו המסחרי וזיכתה אותו בתואר "מלך הקלפים". בשנת 1899 חל מפנה בחייו כאשר מנהל בידור ארגן לו מופעים בכל רחבי אירופה. בכל אחד מהמקומות התבקשה המשטרה המקומית לאזוק אותו, והוא הפגין את כישוריו המיוחדים והצליח להשתחרר מהאזיקים. בשנת 1913 ערך את מופע השיא של הקריירה שלו, כשנתלה בארון זכוכית מלא במים והצליח להשתחרר לאחר שעצר את נשימתו במשך יותר משלוש דקות.

הוא מת באוקטובר 1926 מזיהום בתוספתן שחטף לאחר שספג מכות מסטודנט מתאגרף. הוא נהג לקבל מכות אגרוף מהקהל שצפה במופעים שלו, אלא שהפעם לא טיפל בעצמו כראוי, וההערכה הייתה שהפציעה הזו הובילה למותו.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שהיה יועצם של נשיאי קניה ואוגנדה, שר חקלאות, סוחר נשק, טייס, איש ביון, צייד ודייג חובב, ועל פי פרסומים זרים אף עזר ללוחמי סיירת מטכ"ל במבצע אנטבה - הוא ברוס מקנזי.