שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע, אותרו בג'נין הלילה (בין שבת לראשון) ונכנעו ללא מאבק לאחר שכותרו על ידי כוחות הביטחון. המבצע כולו נערך דרך הטעיה שביצעו הכוחות, כך שהמחבלים כלל לא הבינו היכן ממוקמים חיילי צה"ל ואנשי המשטרה, מה שהקל על תפיסתם.

הכתב הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM ושפך אור על המבצע: "המעצר עבר חלק. הם לא היו חמושים, נעצרו איתם שני סייענים. היה סיוע לשניים בצד הישראלי ויכול להיות שגם מהצד השני", טען לב-רם.

הוא הסביר כיצד פעלה ההטעייה של כוחות הביטחון, שנועדה למנוע מהם לברוח: "בג'נין לא הבינו איך מוצבים כוחות צה"ל. הם חשבו שהכוחות במחנה הפליטים ולא במזרח העיר, עד שהבינו מה קורה, הם נתפסו. הם לא התעמתו עם כוחות צה"ל וכאמור לא היו חמושים ולא התכוונו להקריב את עצמם למען הסמל".

לטענתו, צמרת צה"ל הייתה מעורבת בתכנון המבצע והתפיסה. "בצה"ל חיכו לעיתוי הנכון. כבר מיום כיפור המתינו ורצו לראות שהם לא זזים ממקום למקום", סיכם.

דובר צה"ל: "אנחנו נערכים לתגובה של היריב ביהודה, שומרון וברצועת עזה"

לאחר דבריו של לב-רם, גם דובר צה"ל, תת אלוף רן כוכב התראיין ב-103 והתייחס לתפיסה: "המחבלים נמצאים כעת בחקירה. הם ברחו רק כדי לברוח וכדי לחזור לסורם. הם רצו להמשיך ולפגע, אנחנו נמשיך לרדוף כל מחבל, בכל מקום, על מנת לסכל אותו".

"בסביבות השעה אחת בלילה נכנסו הכוחות למחנה הפליטים ג'נין וגם לעיר, בעצם ביצעו בידוד וכיתור למבנה עד שהגיעה האינדיקציה הסופית. המחבלים נלכדו במזרח העיר. אנחנו לא קוראים להם אסירים אלא מחבלים, בדרך כלל הם חמושים ונלחמים. מחנה הפליטים בג'נין הוא ידוע", הוסיף כוכב שטען כי הכוחות נערכו למאבק בשני המחבלים הנמלטים האחרונים: "היינו ערוכים לכך שהם ירצו להילחם. גם בכוחות אש וגם עם יכולות מודיעיניות וגם עם חילופי אש וירי הרתעה שביצענו מיד כשידענו היכן הם. כך שהם החליטו בסופו של דבר להיכנע ללא אש והועברו לחקירה".

לאחר שנשאל על הפער בין התחכום של מבצע הבריחה של המחבלים, לבין הקלות שבתפיסת השניים האחרונים, השיב דובר צה"ל: "יש פער שהולך וגדל בין היכולות המודיעיניות, הרצון והנחישות של צה"ל וכוחות הביטחון, לבין מחבלים שנתמכים על ידי הג'יהאד האיסלמי. אנחנו לא חוגגים כרגע, אנחנו מתחקרים, לומדים ומשתפרים. יש משימות נוספות וכבר מהלקחים הראשונים נראה שמה שהביא את הביצוע בתפיסה זה היכולת המודיעינית".

עוד הוא טען כי "ההערכה המודיעינית כעת היא שיכולה להיות תגובה, אבל אני לא רוצה לדברר את היריב ברצועת עזה ואיו"ש. אנחנו נערכים להגנה אווירית, יש לנו את המערכות המתקדמות בעולם. אנחנו נערכים עם אוגדות ההגנה, יש לנו ביטחון שוטף מוגבר, בחלק מהמקומות יישארו לוחמים רבים לחג ואנחנו בהחלט נערכים לתגובה של הג'יהאד האיסלמי והחמאס ביהודה ושומרון וברצועת עזה".

על האפשרות שתהיה תגובה מלבד ירי רקטות אמר כוכב: "פיגועים, דברים נוספים. אנחנו בערב החגים, מחר לקראת החג יהיה שוב סגר ביו"ש, אנחנו ערוכים לתגובה. על כל בלון נענה בהפצצת מטוסי קרב. על כל טרור בהחלט תהיה תגובה מוחצת. לא נהיה מוכנים שג'יהאד והחמאס וסוררים, לא פיגוע קטן ולא רקטה ממקום אחר".

לבסוף, דובר צה"ל התייחס לחקירתם של ארבעת המחבלים האחרים, שנתפסו כבר לפני מספר ימים: ""המחבלים האלה עדיין נמצאים בחקירת שירות הביטחון הכללי, ששת המחבלים. כשתסתיים החקירה וכשנסיים את הערכת המצב נדע את התשובה הוודאית לשאלה הזאת. הם ברחו מהכלא למרות הגבלות כדי לברוח וודאי כדי לחזור לסורם. מדובר בשישה מחבלים, ואני מניח שהם לא רצו רק לברוח אלא גם להמשיך ולפגע. כל אחד מהם ודומיהם צריכים לדעת שאנחנו נרדוף אחרי כל מחבל ומחבל בכל מקום על מנת לסכל אותו, לתפוס אותו ואם צריך גם להרוג אותו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm