אחת הבעיות שליוו בעבר ומלוות היום פחות את האוכל הטבעוני הוא העדר טעמים חזקים, מרקמים שנמצאים בגבינות ובשר וחסרים לאלו שעברו את התהליך ובעיקר לא מעט מבשלים אותו מאד אנמי בגלל הרצון גם להבריא אותו על הדרך. אני אישית רואה באוכל טבעוני כאוכל ללא בשר, כלומר כאוכל רגיל לכל דבר שפשוט לא הכניסו בו בשר ולכן כל עניין התחליפים לפעמים בעייתי לי כי אין מה לעשות - הם לא המקור.
אבל, המוח הישראלי ידוע ביכולות שלו לפתור בעיות ולהמציא דברים ולכן רואים יותר ויותר ביסים טבעוניים נהדרים שלא ממש באים להחליף את המקור הבשרי או החלבי כמו לתת מענה קצת אחר.

אלירן אייש, הבעלים של מיכלאנג'לו- בית קפה טבעוני בשוק הפשפשים, נכנס לתחום למרות שהוא לא טבעוני, אותו איתגר הרעיון לייצר אוכל טעים, בריא ועדיין ללא בשר. את הדרך לטבעונות הוא עשה בעקבות סתיו, בת זוגתו לשעבר, אם בתו, ואחת מהבעלים הראשונים של הקפה.  ואת מיכלאנג'לו התחילו שניהם כבית קפה צמחוני-טבעוני שכלל גבינות וביצים, בשלה הבא הם הפכו את התפריט לטבעוני וכיום, אחרי התנסויות רבות שחלקן כשלו הוא מצליח לייצר שפע של קינוחי גורמה טבעוניים, המבורגר מעולה ופיצה אחת ששוברת את הרשת. והוא עדיין לא טבעוני שתדעו.

פיצה פולנטה של מיכלאנג'לו (צילום: יעקב בלומנטל)
פיצה פולנטה של מיכלאנג'לו (צילום: יעקב בלומנטל)

את הקורונה עבר אלירן יחסית טוב ועכשיו המקוןם חוזר משודרג וטעים במיוחד.
תפריט הצהריים יציע, מלבד ההמבורגר המיתולוגי, מנות חדשות כמו: ריזוטו שיבולת שועל עם רבע כרוב סגול מבושל ביין, סויה וסילאן, קרם פרש שקדים ורסק עגבניות (54 שקלים); סלט קוסקוס עם דלעת יפנית וגרגירי חומוס (56 שקלים); סלט חסה וקייל עם יוגורט שקדים של יוון ואגוזים מעל (38 שקלים) ועוד.
גולת הכותרת של מיכלאנג'לו היא הפיצה פולנטה, כמו שאמרנו המוח הישראלי לא מפסיק לחשוב על פתרונות ואלירן ישב, חשב וניסה למצוא פתרון לגבינה הנמתחת של הפיצה המעולה שלו כי בצק נהדר כבר יש, רוטב עגבניות מושלם כבר יש ועכשיו מה עושים עם הגבינה?
פולנטה! כן כן, אלירו לא מסכים לגלות כמובן מה יש בה בדיוק אבל הוא מבשל פולנטה ומוסיף לה כל מיני דברים שהופכים אותה לקרמית ומעט נמתחת ונותחים תחושה של גבינה נמסה מאד עשירה. הביס של הפיצה הזו הוא מושלם ומספק חוויה מנחמת במיוחד בגלל העושר של המרקם שהפולנטה נותנת.

את משחק הפולנטה חווינו גם בשקשוקה הטבעונית שמגיעה עם תרד ו"חלמון" של פולנטה וכורכום - אני מודה שכלא טבעונית , הופתעתי ממש מהטעמים והמרקם ונהניתי לא פחות במנה נהדרת של סלט אסייאתי שכלל אטריות אורז וסובה, צנונית, טופו, ירוקים של כוסברה, רוקט , חריף ומין רוטב ג'יננג'ר מסקרן שהקפיץ את הסלט הזה למקומות אחרים.
אין מה לומר שיש פה יד של מישהו שנהנה ויודע לבשל. לא רק הרעיון של הפיצה אלא דווקא הבצק המעולה, לא רק ההמבורגר אלא כל מכלול הביס שלו, והסלט האסייאתי פשוט מעולה כמנה שתוגש בכל מקום.  מיכלאנג'לו הוא יופי של מקום להנות בו, פשוט, בלי לתת הגדרות של טבעוני או לא.