ה-FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקאי) החליט אתמול לאשר את מנת החיסון השלישית (הבוסטר) לנגיף הקורונה של חברת פייזר לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון. ברקע האישור, שהעלה חשש במערכת הבריאות בישראל כי מבצע החיסונים של המנה השלישית יואט משמעותית, התראיין היום (ראשון) פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמן זרקא  ל"כאן ב'", ואמר כי הוא שלם עם ההחלטה לחסן את הציבור בארץ במנת הבוסטר. עוד אמר, כי לנוכח העלייה בתחלואה הקשה משרד הבריאות ממליץ לקבינט הקורונה על הגבלת התקהלויות של עד 500 איש.

בפתח הראיון התייחס הפרויקטור להחלטת ה-FDA ואמר כי "הם החליטו להתחיל בפלח של סיכון גבוה יותר, והוסיפו את כל האנשים שמתוקף עבודתם נמצאים בסכנת הדבקה, כמו מורים, רופאים וכ'ו".

הפרופ' הסביר כי  "הארגון האמריקאי מקבל את מה שמומחי ישראל ראו לפני חודשיים, הולך בדרכנו ועושה זאת באופן מדורג, כפי שאנחנו עשינו. אני חושב שמומחי ישראל הם גם בינלאומיים וחלילה מלזלזל בהחלטות ה-FDA, אבל אנו לא רואים אותם עין בעין וחשוב להבהיר את הדברים. אנחנו  נמצאים במצב תחלואה שונה מארצות הברית, גם התחלנו לחסן שלושה חודשים לפני, כך שאנחנו ראינו את ההגנה בירידה שנובעת משני חיסונים לפני האמריקאים. היה עלינו לקבל החלטה אל מול התפרצות זן הדלתא - כיצד מגנים על אזרחי ישראל. ההחלטה התבררה כנוונה וה-FDA יישר קו עם מדינת ישראל.

על פי הנתונים, ארבעה מתוך חמישה חולים שמצבם קשה הם חולים שלא התחסנו לנגיף. על כך אמר זרקא כי "לצערי אנו נמצאים בגל של הלא מתחסנים. התחלואה הקשה עולה. העליה מתרחשת בעיקר בקרב אלה שלא התחסנו או אלה שהתחסנו בשתי מנות וחלפה כבר חצי שנה מאז החיסון האחרון ואז רמת ההגנה והנוגדנים שלהם יורדת. זו עוד הוכחה לפיה מי שלא מקבל מנה שלישית חוזר לסיכון גבוה כפי שהיה בעבר. גם למקבלי המנה השלישית יש סיכון. אין לנו חיסון שנותן 100% הגנה. הם צריכים לעטות מסיכה ולא להיכנס להתקהלויות".

הפרויקטור ציין כי הוא מודאג לנוכח העלייה במספר החולים הקשים ואמר כי "כשאני מסתכל על מספר החולים הקשים והצורך באקמו אני מוטרד, וחושב שצריך לשקול הגבלה על ההתקהלויות הגדולות, הופעות, מגרשי הכדורגל וכ'ו". הוא הסביר כי  "בכל מופע יש סכנה להדבקה. אנשים צריכים להיזהר, לקבל מנה שלישית ולקיים את ההנחיות של הריחוק הפיזי, עטיית המסיכות וכ'ו".

לדבריו, "בתי החולים מלאים גם בחולים שאין להם קורונה. אנחנו צריכים להדק את החגורה. כשהתחלואה תרד יהיה אפשר לאפשר מופעים ומשחקי כדורגל. התחלואה עולה ואנחנו חייבים להגיב".