למה שרית חדד יצאה מהארון בגיל 43? רגע לפני חג סוכות פתחנו את השבוע החדש בבשורות היציאה מהארון המרגשות של הזמרת והיוצרת שרית חדד. אחרי 43 שנה, החליטה הזמרת לצאת מהארון בהשקת סינגל חדש וחשפה את זוגתה בשנתיים האחרונות, תמר יהלומי שכתבה את השיר.

כל הפרטים על בת הזוג החדשה של שרית חדד - תמר יהלומי

כולם מיהרו להשוויץ שידעו כבר מזמן, כאילו מגיע להם איזה פרס נובל על הגילוי המסעיר ששמרו לעצמם ובכך תרמו לאנושות כולה. רבים גם ניסו להבין למה רק עכשיו, למה חדד בגיל 43 בחרה דווקא עכשיו לצאת מהארון. גם הקולגות מיהרו לברך את חדד על הצעד האמיץ, אך לא פסחו על עקיצות כמיטב המסורת של כל יהודי טוב שמוכיח כי אם הוא מבקר, משמע הוא בר דעת.

שרית חדד, נויה חדד (צילום: צילום מסך)
שרית חדד, נויה חדד (צילום: צילום מסך)

מושיק גלאמין ניצל את היציאה מהארון של חדד כדי לעקוץ זמרים אחרים מהזמר הים תיכוני שעדיין לא יצאו מהארון ובחרו להשאיר את העדפותיהם המיניות לעצמם מנסיבות ושיקולים ששייכים רק להם (ובצדק). אני מניחה שרבים משערים למי התייחס גלאמין במסר ששיגר, ואני גם בטוחה שהוא יקבל כעת אינספור הודעות ממקורביו שירצו לדעת למי התכוון המשורר, אבל לא זאת השאלה.

מה חשב גלאמין בליבו, שרק עכשיו בזכות הדברים שכתב על תחושת השחרור שיחוו עם היציאה מהארון, אותם זמרים מהזמר הים תיכוני שנמצאים שנים על גבי שנים עמוק בארון יודו לו על העצה ויאמצו אותה לחיקם? תודה גלאמין על העצות חינם, שאף אחד לא ביקש לשמוע. העיקר שאת מנת הצומי היומית שלך קיבלת.

גם לבל אגם היה חשוב מאד להדגיש שהיא כמו רבים, כבר ידעה מזמן על נטיותיה המיניות של שרית חדד, ואף תהתה מדוע היא הייתה עד עכשיו בארון. כמובן שמיד אחרי, מחשש לביקורת נוקבת דאגה אגם לרכך את הדברים המיותרים שכתבה, שלא הובילו בשום צורה לקידום הקהילה הגאה, והוסיפה שלכל אדם יש את המסע שלו והזמן שנכון לו לעשות את הצעד, וקיבלה את חדד בברכה ובחיבוק למשפחה.

שרית חדד (צילום: צילום מסך יוטיוב)
שרית חדד (צילום: צילום מסך יוטיוב)

אז למה שרית חדד בחרה דווקא עכשיו בגיל 43 לצאת מהארון?

האמת שעצם השאלה עצמה מקוממת, חודרנית וחצופה. זה לא עניינו של אף אחד מה היה הזרז, הטריגר או הגורם המכריע שגרם לה לצאת מהארון בגיל 43. בין אם זה בגלל משפחתה, או בנותיה, בת זוגה או מכל שיקול אישי אחר - מה שזה לא יהיה, זה לגמרי עניין שלה, ולא שלנו. לא עניין שלנו עם מי היא מבלה בלילות, ולא למה דווקא עכשיו היא בחרה לצאת מהארון. 

לעומת זאת זה כן סביר לתהות ואולי אף לשאול, מה זה אומר על אותם נערים ונערות, כשרואים שאישה חזקה כמו שרית חדד, עצמאית ומצליחה, אמא לשתי בנות, שבוחרת להישאר בארון עד עצם היום הזה. מאיפה הם ישאבו את האומץ והכוחות לצאת עם האמת שלהם כבר בתחילת הדרך, כדי לא לגרור שנים של חיי שקר והסתרות? האם אין מספיק שיח על העדפות מיניות בתקשורת? האם נדרש להוסיף למערכת החינוך שעות לימוד על חינוך מיני, כמו גם על העדפות מיניות, אולי אף שיעור מיוחד שיקבלו ההורים בבית הספר שיעודד את הסרת החשש ביציאה מהארון בפני המשפחה?

מה שבטוח שזה יום חג גדול, לא לקהילה הגאה, וגם לא לצעירים והצעירות שישאבו ממנה כוחות ללכת בדרכה, אלא אך ורק לחדד עצמה, שהחליטה שזה הזמן המתאים והנכון לה להשתחרר מכבלי העבר, להפסיק להסתתר מהעולם ולחשוף לכולם את שאהבה נפשה.