מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, יצאה היום (ראשון) בחריפות נגד החלטת קבינט הקורונה, לפיה בדיקת קורונה תהפוך לתנאי כניסה לבתי ספר יסודיים וגנים, והודיעה כי במידה וזו תעבור, "הסתדרות המורים תעתור לבג"ץ ותוציא צו מניעה כדי למנוע את הגזירה הזו שיכולה להמית את כל מערכת החינוך".

"זו גזירה שהם לא יכולים לעמוד בה, שלא יכולה להתבצע מסיבה אחת פשוטה - זה נוגד את אופיה תפקיד שלהם", אמרה בן דוד. "התפקיד שלהם הוא להכיל את התלמידים, לקבל את כל התלמידים, שלא לדבר על חוק חינוך חובה. הם אלו שימנעו את כניסת התלמידים? מישהו נראה לי השתגע, סליחה שאני אומרת את זה בצרוה הקיצונית ביותר".

בן דוד ביקשה מחברי הוועדה "לא לאשר את התקנה הזו. בעבר דובר על נאמן קורונה שיתעסק בכך ופתאום לא מדברים עליו. שייכנס נאמן קורונה והוא יתפעל את כל המערכת הזו. לא ניתן שתהיה פגיעה קשה מאוד, אנחנו לא פקידי או פקחי קורונה. זה נראה כאילו מישהו שם לא יודע מה לעשות ואמר 'אוקי, בואו נפיל הכל על הגננות ומנהלי בתי הספר'".

דוברות הסתדרות המורים הוסיפה לדבריה הקשים של בן דוד: "ההסתדרות מתנגדת לסעיפים בתקנות הקורונה המחייבים מנהלים וגננות לשלוח תלמידים שהגיעו  ללא שחתמו הוריהם על ביצוע בדיקת קורונה, לביתם.

"לא פחות חמורה התקנה לפיה תלמיד שלא הציג הצהרה ואינו יכול ללכת הביתה, יכניס אותו במנהל/גננת , יפרידו אותו מיתר התלמידים וידווחו להורים שיאספו אותו. אלה משימות שהפוכות להווי החינוכי של בית הספר והגן . המנהלים והגננות יתקשו לבצען שכן דבר זה עלול לפגוע בתלמיד, להביך אותו ולגרום להפרעות רגשיות".