מה קורה לגוף כשמפסיקים לאכול? בשבוע שעבר ציינו את צום יום הכיפורים, הצום השנתי אליו כולנו מתכוננים בציפייה לעבור אותו ביעילות מירבית. עם זאת, תמיד עולה השאלה - מה ההשפעה הפיזיולגית להפסקת האכילה? במילים אחרות - מה קורה לגוף כשאנחנו לא אוכלים?

משתמש הטיקטוצוםק @brianboxerwachlermd, שהוא גם רופא בהכשרתו, הסביר שלב אחרי שלב מה הן התופעות הגופניות שעלולות להופיע אצל כולנו במידה ונפסיק לאכול. שעתיים לאחר האכילה, אנחנו בדרך כלל נתחיל להיות רעבים שוב. שלוש שעות אחר כך, נבחין בקרקורי בטן. כמו כן, כל מה שאכלנו לפני שלוש שעות ייעלם מהבטן. אבל מה קורה אחרי תקופת זמן ממושכת ללא מזון?

@brianboxerwachlermd

##duet with @luxurycomparisons the overall concept is right, glycogen is storage form of glucose ##fasting ##eating ##food

♬ original sound - Luxury comparisons

מה קורה אחרי שש שעות בלי אוכל? ובכן, הרופא מסביר שמתחילים להרגיש כעס, והגוף עובר להשתמש במצבורי הגלוקוז שמאוחסנים בגוף. אחרי שבע שעות רבע מפעילות המוח עוברת להזנה ממאגרי הגלוקוז. אחרי שמונה שעות כל מאגרי הגלוקוז בגוף מתרוקנים, ואנחנו מתחילים להרגיש זעם רציני. 

אחרי תשע שעות, הגוף מתחיל להשתמש בשומן המאוחסן בגוף בשביל אנרגיה. אחרי 11 ו-12 שעות ללא מזון, הגוף מפרק את השומן בגוף כדי לקבל אנרגיה זמינה.

התגובות לסרטון היו מעורבות. גולש אחד כתב: "אז אחרי שמונה שעות אפתח גוף שרירי?". אחרים כתבו: "דוקטור, אני צם כל יום במשך שמונה שעות ואני רגוע לגמרי, לא כועס בכלל". גולש נוסף הכביר ואמר: "שרדתי 25 שעות בלי לאכול ולא כעסתי בכלל".