תמונה ששותפה היום (ראשון) ברשתות החברתיות בה נראים חיילים נכנסים לתא מטען של אוטובוס על מנת להגיע לבסיס, עוררה ביקורת ברשת. בתוך כך, מפרטי המקרה עולה כי האירוע החריג התרחש בתחנה המרכזית בחיפה, בקו אוטובוס 910 לכיוון תל אביב, כאשר בשל עומס הנהג ביקש מכמה נוסעים לרדת מהאוטובוס ולהמתין לקו הבא, שתוכנן לחצי שעה מאוחר יותר. 

אלא שאז, חייל ואזרחית החליטו להיכנס לתא המטען. לדברי הנהג, כשהגיע להרצליה הבחין בשניים יוצאים מהתא ונכנסים לאוטובוס כאילו לא קרה דבר. יצוין כי בשנה האחרונה צה"ל צמצם באופן משמעותי את מספר החיילים הנוסעים בתחבורה ציבורית, עם הכפלה של מספרי האוטובוסים שהוציאו עבורם.

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה לדברים בחשבון הטוויטר שלה: "אסור שהתמונות האלה יחזרו על עצמן. ברגע שנודע לנו על המקרה קיבלנו תחקור מלא מחברת אגד על האירוע על מנת להסיק מסקנות ולמנוע הישנות של מקרים כאלה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע: "תמונת האוטובוס אשר הוצגה בתקשורת אינה עולה בקנה אחד עם הבטיחות הנדרשת בנסיעת חיילים בתחבורה ציבורית ואף מציגה רשלנות חמורה של חייל ואזרח הנוסעים בתא המטען של אוטובוס. ישנה ציפיה לשיקול דעת מצד המשרתים והנהגים, גם בהעדר נציג צה״ל בתחנה המרכזית, לרבות בנושאי בטיחות; כך גם לגבי התנהגות החייל, אשר פעל בחוסר אחריות תוך סיכון חייו".

"עם זאת, הנושא יתוחקר לעומק כולל איתור החייל לתחקור וטיפול משמעתי. יש לציין כי מדובר באוטובוס אזרחי שאין לצה״ל השפעה על טיב נסיעתו", הוסיפו.

עוד נמסר כי "באשר למענה הצה״לי הניתן לחיילים, יש לציין כי כחלק מההערכות לחגי תשרי, תוגברו גם הבוקר התחנות המרכזיות בחיפה אשר מהן גם יצא האוטובוס המדובר, ב- 50 אוטובוסים עבור חיילי צה״ל וזאת לאור העומס הצפוי לקראת ערב חג סוכות; כך גם בתחנות מרכזיות נוספות. בנוסף, חלק מהעומס הבוקר, נוצר בשל מחאת הנכים אשר מנעו את הנסיעה ברכבת ישראל ויצרו עומס חריג עוד יותר על התחנות המרכזיות".

"עם זאת, ניכרה היום הקלה על התחבורה הציבורית כאשר כוחות לוחמים מעוצבת געש נסעו הבוקר לבסיסים לראשונה דרך אפליקציית שאט״ל, כחלק מפיילוט רחב שנועד לייצר מענה היסעים תומך לכלל לוחמי צה״ל בהגעה מביתם לבסיסי צה״ל. בשום שלב במהלך היום לא התקבלה פניה במוקד ההיסעים של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ולא נצפו עומסים חריגים. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מפעיל מערך בקרה רחב בכדי לוודא כי היסעי החיילים מתנהלים כשורה בתחנות המרכזיות", נאמר.

זו היא אינה הפעם הראשונה בה עולה ביקורת בנושא ההיסעים של משרתי הצבא. בחודש יולי האחרון, דווח כי חיילים רבים נאלצו להמתין זמן ממושך ובצפיפות קשה בחום כבד של כ-40 מעלות לאוטובוסים של אגד, שיחזירו אותם לחופשת סוף שבוע מבסיס שיזפון.

רק חלק קטן מהחיילים הצליחו להידחס לאחר דחיפות לתוך אוטובוס בקו 392 ונסעו את הדרך הארוכה עד לתחנה המרכזית בבאר שבע, בצפיפות. אבל רוב החיילים נאלצו להמשיך להמתין זמן ממושך בחום הכבד, כאשר על פי הטענות, שלושה אוטובוסים שהגיעו מלאים, דילגו על התחנה העמוסה.