משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) את נתוני התחלואה העדכניים בקורונה. 6,456 מאומתים חדשים אובחנו במהלך היממה אמש, ומספר החולים הקשים עומד על 714. מספר הנפטרים עומד על 7,541. 5.17% מהבדיקות היו חיוביות.

הבשורות המעודדות הן המשך מגמת הירידה במקדם ההדבקה, שעומד כעת על 0.92, מה שאומר שהמגפה במגמת נסיגה. 3,084,656 בני אדם קיבלו עד כה את החיסון השלישי.

חוקרי מרכז המידע והידע למערכת בקורונה של אמ"ן ציינו הבוקר כי "מדדי התחלואה ממשיכים להיות גבוהים מאוד ומקדם ההדבקה עודנו תזזיתי בשל מאפייני תקופה זו - ריבוי אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה לצד שינויים בהיקף הבדיקות במהלך החגים". 

עוד הדגישו באמ"ן כי "עיקר החולים במצב קשה כיום הנם חולים לא מחוסנים. מספר החולים במצב קשה שאינם מחוסנים גדול פי 10 לערך מהחולים אשר חוסנו במנת הדחף".

כזכור, גורמים במערכת הבריאות ובהם בכירים במערך הבדיקות, יצאו היום נגד התנהלות קופות החולים בהקשר לבדיקות הקורונה. "הקופות אמורות להוביל את האירוע הזה ולא רק לסייע בו" מסביר אחד הגורמים. בכיר אחר מוסיף: "מספיק להסתכל על שעות פעילות מתחמי הבדיקות של הקופות ולהבין הכל. לא יכול להיות שפיקוד העורף שנכנסנו לתמונה כמענה משלים - יבצעו יותר בדיקות ביום יותר מאשר כל הגורמים יחד".