משרד הבריאות בהודו הודיע הבוקר (שני) כי ביממה האחרונה בוצע מספר בדיקות הקורונה היומי הנמוך ביותר מזה כחודש. מהנתונים עולה, כי במהלך יום ראשון בוצעו במדינה 1.18 מיליון בדיקות, לעומת 1.56 ביום שבת, כאשר ניתן לבצע כ-2 מיליון בדיקות ביממה. במשרד הפצירו בגורמי הממשל המקומיים לשמור על רמת בדיקות מסוימת, כדי לא להוביל להידרדרות במצב במהלך עונת הפסטיבלים, החלה במדינה מספטמבר לנובמבר.

הסיבה להפחתה בכמות הבדיקות היא שרוב המחוזות בהודו ביטלו את חובת הבדיקות למטיילים מחוסנים, שכן הם מנסים כעת להעלות את מספרם הכולל במדינה, ע"י מתן הקלות שונות.

משרד הבריאות בסינגפור דיווח כי ביממה האחרונה נרשמו במדינה 1,012 מקרי תחלואה חדשים, הנתון הגבוה ביותר מאז חודש אפריל בשנה שעברה. העלייה בנתונים נרשמת במקביל לעלייה במספרי המחוסנים במדינה, שכן כעת למעלה מ-80 אחוזים מכלל האזרחים חוסנו נגד קורונה. 

מתחם לבדיקות קורונה בסינגפור (צילום: ROSLAN RAHMAN/AFP via Getty Images)
מתחם לבדיקות קורונה בסינגפור (צילום: ROSLAN RAHMAN/AFP via Getty Images)

מדינת ניו סאות' ווילס שבאוסטרליה דיווחה כי ביממה האחרונה נרשמו במדינה 1,083 חולים חדשים, לצד 13 מקרי מוות. מדובר בעלייה הנמוכה ביותר במספר החולים היומי מזה למעלה משלושה שבועות, זאת בשל הקלה בהגבלות הקורונה בסידני, ברקע העלייה במספר המחוסנים. מספר המאושפזים בבתי החולים עומד כעת על 1,238, בהם 234 במצב קשה ו-124 מונשמים, כך עולה מנתוני משרד הבריאות המקומי. 

כמו כן, בניו זילנד דווח על עלייה בתחלואה, זאת לאחר מספר ימים בהם נרשמה ירידה בתחלואה במדינה. הנתונים המדאיגים מתפרסמים לאחר הודעת הממשלה על הקלות מסוימות בהגבלות באוקלנד, העיר הגדולה במדינה. רמת ההגבלות והכוננות במדינה תרד מ-3 ל-4, שכן כעת הממשלה סבורה כי לא נרשמת התפשטות מקומית של זן הדלתא.

למרות ההקלה המסוימת בהגבלות, בתי הספר והמשרדים עדיין יישארו סגורים, והעסקים יוכלו להעניק שירותים ללא מגע בלבד. ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן ציינה כי ההגבלות יובילו בסופו של דבר להכחדת התחלואה בדלתא במדינה.

בתוך כך, בברזיל דיווח על 935 מקרי מוות ביממה האחרונה, לצד למעלה מ-150 אלף מקרי תחלואה חדשים. מדובר בנתונים גבוהים מהרגיל, וגורמים רשמיים במדינה הסבירו כי הסיבה לכך היא שינוי שנעשה בתיעוד מקרי התחלואה.