גם 20 שנה אחרי, הקסם עדיין איתנו. לאט לאט, ובלי שרובנו שמנו לב, המותג הענק שנקרא "הארי פוטר" חוגג יום הולדת 20. נכון, הספר הראשון יצא כבר בשנת 1997, אך הבום הגדול והפריצה העולמית הגיעו עם הסרט הראשון בסדרה "הארי פוטר ואבן החכמים", שהציג בפעם הראשונה את הטריו המפורסם בכיכובם של דניאל רדקליף, אמה ווטסון ורופרט גרינט. וכמובן שלא נשכח את אחד מהגדולים מכולם, שבזכותו מיליוני אנשים התאהבו בדמות של סוורוס סנייפ – אלן ריקמן שהלך לעולמו בשנת 2016.

לכבוד ציון הדרך המרשים, חברת האחים וורנר, שמחזיקה בזכויות ההפצה של הסרטים, שחררה לאולמות הקולנוע גרסה חדשה של הסרט, אשר התואמה במיוחד לטכנולוגיות הקיימות בשנת 2021 ואשר נועדו לתת לצופה את מה שלא התאפשר ב-2001, להרגיש כאילו הוא בעצמו נמצא בהוגוורטס

הגרסה המחודשת, שתעלה לאקרנים בחול המועד, תאפשר לצופים את החוויה המושלמת בזכות חווית ה-4DX. למי שלא מכיר, מדובר באולמות קולנוע, אשר באמצעות כיסאות זזים ושלל אמצעים נוספים מאפשרת להיכנס עמוק יותר לתוך חווית הצפייה, וכאשר מדובר בסרט שכולו קסם – ההרפתקה מתעצמת אף יותר.

את הסרט זכיתי לראות באולם ה-4DX של "יס פלאנט" בראשון לציון, מה שרק הוסיף לכיף. מהרגע הראשון היה ברור, למרות שהסרט יצא לפני 20 שנה, זה לא ייגרע מההתייחסות אליו בקולנוע. ללא ספק, צוות היס פלאנט דאג להבהיר מהרגע הראשון שהוא יודע בדיוק מה הסרט הזה מסמל לצופים והוא יקבל את הכבוד הראוי לו. אחרי שקיבלנו את הכרטיסים, וכמובן הצטיידנו כנהוג וכנדרש בקולה ופופקורן, נכנסו לאולם ופשוט חיכינו לשמוע את המנגינה המוכרת של המותג הכי גדול של המאה ה-21.

בניגוד לסרטים חדשים, אותם אף אחד לא מכיר בעל פה, את "אבן החכמים" כל מעריץ מושבע יכול לצטט. לא רק את שורות המחץ, אלא את כל הסרט. רק תנסו לדמיין מה זה להעביר 152 דקות של צפייה, כשכל האולם יודע בדיוק מה מגיע וכולם אומרים ביחד את מילות הקסם המתאימות. נכון שעבור מי שצופה בפעם הראשונה זו בוודאי לא חוויה נעימה, אך עבור מי שנכח באולם זו בסך הכל הייתה הזדמנות להראות שגם הוא יודע שאומרים "לבי-או-סה, לא לבי-או-סאר".

אם אתם שוקלים עדיין אם ללכת ולצפות בסרט המחודש, תנו לי לסיים עבורכם את ההתלבטות. פשוט תלכו. גרסת ה-4DX תאפשר לכם להתקרב מעט יותר אל מה שקורה על המסך שמולכם. אתם תוכלו להרגיש שאתם ממש לצד שחקני הקווידיץ' על המגרש, לחוש את הדף הפיצוץ וריח העשן כששיימוס פיניגן יפוצץ עוד חפץ אקראי בזמן שהוא מנסה לכשף אותו ואפילו לחוש כאילו אתם בעצמכם מנופפים בשרביט ולוחשים "אלוהומורה", כדי לפתוח עוד דלת נעולה במסדרון של הקומה השלישית.

סצנת הקווידיץ' מתוך ''הארי פוטר ואבן החכמים'' (צילום: צילום מסך)
סצנת הקווידיץ' מתוך ''הארי פוטר ואבן החכמים'' (צילום: צילום מסך)

לסיכום, "הארי פוטר ואבן החכמים" גרסת 2021 אולי לא חושף תוכן חדש, אבל הוא לא באמת צריך. ההתאמות הטכנולוגיות, יחד עם אולמות ה-4DX, גורמים לעולם הקסום להתעורר לחיים פעם נוספת ומאפשרים לכם במשך שעתיים וחצי לשכוח שבחוץ יש עולם שסובל ממגפה, ובינינו, זה כל מה שצריך.