קנדה מקיימת היום (שני) את הבחירות לפרלמנט. במשך קצת יותר מחודש טיילו מנהיגים פדרליים ברחבי קנדה בניסיון לשכנע את המצביעים לבחור את מפלגתם לייצג אותם בבירה אוטווה.

ראש הממשלה ג'סטין טרודו פירק את הפרלמנט לפני כחודש, ושלח את הקנדים לקלפי שנתיים לפני מועד הבחירות שהיו אמורים באוקטובר 2023. מנהיגי האופוזיציה מתחו ביקורת על החלטתו של טרודו, והאשימו אותו בניסיון להשיג רוב למפלגתו. הם תהו מדוע מתקיימות בחירות במהלך הגל הרביעי הקורונה.

בתגובה, טרודו הגן על החלטתו ואמר כי "יש צורך בבחירות כדי שהקנדים יוכלו לבחור עם איזו ממשלה הם רוצים לסיים את המגפה". לאורך כל הקמפיין הבטיחו מנהיגי המפלגות שלל הבטחות בנושא הקורונה, הכלכלה, טיפול בילדים, שינויי אקלים, הוצאות, פיוס ילידים, מסים ודיור.

המועמד שמסתמן כאיום הכי גדול על המשך כהונתו של טרודו הוא ארין אוטול, ראש המפלגה השמרנית, עורך דין ואיש חיל האוויר לשעבר. אוטול בעבר הגדיר את עצמו "חבר גדול של ישראל" והבטיח כי אם יהפוך לראש הממשלה בבחירות יעביר את השגרירות הקנדית לירושלים ויכיר בה כבירתה של ישראל.

כ-5.8 מיליון קנדים הצביעו במהלך סקרי המדגמים במהלך החודש. שעות הבחירות ביום הבחירות שונות מאזור לאזור, כך שרוב התוצאות יגיעו בערך באותה השעה ברחבי קנדה, כך נמסר מרשות הבחירות במדינה.