קשה להאמין, אך בעוד ימים ספורים תחגוג הזמרת ונציגתנו לאירוויזיון 1976 את יום הולדתה השבעים במספר; ולרגל המאורע המרגש ללא ספק, לא הייתה יכולה ארזי לוותר על חגיגה באולפן 103fm, לצד רבקה מיכאלי, איריס קול, ודמויות מפתח מהקריירה ארוכת השנים. 

את התוכנית, פתחו כמובן בשאלת מיליון הדולר – האם ידעה ארזי שכל כך תצליח בתחומה, ותהפוך בזריזות, אפילו לפני הגיעתה לגיל 18, לאחת מהזמרות המוכרות במדינה. "ההתחלה שלי הייתה מאוד ארוכה, לא הייתה לי תחושת סולו עד גיל 30", שיתפה, "מגיל 17 פניי היו בטלוויזיה ועבדתי כל הזמן, אך לא התחברו אצלי החוטים של הקריירה. לקח לי הרבה זמן להגיע לתובנות האלה, עברתי דרך אחרת. כל אמן עובר סיפור אינדיבידואלי". 

האורח הראשון שהצליח ללא ספק, להפתיע את ארזי בפתח החגיגות, היה מפקדה עמוס טל שיר, שהפך לימים לבעלה הראשון ואף לבעלה לשעבר שש שנים אחרי יום חתונתם. "היינו נשואים מעט מאוד זמן, החיים המשותפים שלנו היו די קצרים", סיפר, וזכה לתגובה מרגשת למדי ממי מרעייתו דאז: "הייתי מטרידה אותו בטלפון בלילות, הוא עד היום לא יודע את זה. עמוס זה חבר לחיים, אני יודעת עד היום שאם אפול אחורה, הוא זה שיתפוס אותי".

מי מפחד מצדי? 

במהלך חברותה של ארזי עם השלישייה 'שוקולד מנטה מסטיק' לצד לאה לופטין ורותי הולצמן, פגשה לראשונה את הבמאי המוכשר צדי צרפתי, שלא חדל מלשבח אותה גם היום כשעלה לשידור. על הרגע בו הכיר אותה לראשונה, שיתף בפליאה: "זה היה תהליך מאוד ארוך, ירדנה מאוד ישראלית, היא סמל הישראליות". 

ירדנה, בניגוד, סיפרה על החשש ויראת הכבוד שרחשה לו: "היינו רגילות לאוטוריטה, וצדי הוא חתיכת אוטוריטה. פחדנו ממנו, הוא ראה את הפרטים הכי קטנים. צדי הביא אותנו למצב של הקפדה מאוד גדולה על כל מבט, ועל כל הדבר הזה של לעמוד על במה ולשכנע את הקהל". ואם ב'שוקולד מנטה מסטיק' שייצגה את מדינת ישראל באירוויזיון 1976 בהאג שבהולנד עסקינן, גם לופטין והולצמן, שהיו גם הן חלק חשוב מהקריירה הענפה של ארזי, עלו לשידור וסיפרו על חברתן משכבר השנים.

צדי צרפתי (צילום: יח''צ)
צדי צרפתי (צילום: יח''צ)

אהבה ממבט ראשון 

בשנת 1988, שיתפה ארזי פעולה עם מי שהיה אליל נעוריה הזמר יהורם גאון; בניסיונותיו לתאר את הרגע הראשון בו הבין עם מי יש לו עסק, הצליח לגעת בנימי הנפש הרגישים ביותר: "באתי להאזין לשיר אצל אפי נצר, ואז נכנס אחד הדברים היפים ביותר שראיתי מימיי ונשען על הפסנתר. שאלתי אותו מה זה? זו הייתה פגישתי עם הזמרת הנפלאה הזו".

חרף ההצלחה הכבירה, במהלך התוכנית נזכרה ארזי בחוויותיה הלא פשוטות ממלחמת לבנון הראשונה: "הצלחתי להופיע בלבנון וחזרתי עם הזנב בין הרגליים. ראיתי שם צה"ל שלא הכרתי, הדיווחים על ההרוגים ליוו אותנו כל יום". ובמעבר חד אל הצד השני של הבמה, נזכרו איריס קול, רבקה מיכאלי וירדנה ארזי בימים בהם הנחתה האחרונה את תוכנית הבוקר 'קפה טלעד' לצד דב גיל־הר. כשהצטרף לחגיגה, הודה כי אינו מצליח לשכוח את הפעם בה התפוצצו שניהם מצחוק בשידור ללא שליטה.

מי שליווה את ארזי לאורך השנים היה היועץ האומנותי ואיש יחסי הציבור גברי מזור, שהפליג גם הוא בנוסטלגיה שבהיכרותם המשותפת. ולסיום הספיישל הנהדר והמסע המטורף בזמן, עלה לשידור השחקן והדראג קווין טל קלאי (טלולה בונט), וסיפר על המודל מספר 1 שלו - הלוא הוא ארזי: "ירדנה היא אייקון גאה שנים, והקהילה תמיד התחברה אליה".