סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, IRNA, דיווחה היום כי שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו בשבועות הקרובים. "כל פגישה מצריכה שיתוף פעולה מקדים והכנות. השיחות בווינה יחודשו בקרוב, בשבועות הקרובים", כך אמר דובר משרד החוץ המקומי, סעיד חטיבזאדה.

במקביל לכך, במהלך האסיפה הכללית של האו"ם, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבהיר: "אנו מחוייבים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. מעוניינים בפתרון דיפלומטי. מוכנים לחזור להסכם הגרעין אם איראן תעשה זאת גם כן".

ראש הממשלה נפתלי בנט במסר לאיראן, במסגרת ביקורו בפיקוד צפון (צילום: עומר מירון / לע"מ)

לפני כשבוע, הסכימה הרפובליקה לשוב לשיחות בקרוב, במטרה להביא לחזרה שלה ושל ארה"ב להסכם. בתום פגישה בטהרן עם מנכ"ל סבא"א רפאל גרוסי, שהתקיימה בשבוע שעבר, הודיע ראש הארגון האיראני לאנרגיה גרעינית מוחמד אסלאמי, המכהן גם כסגן נשיא איראן, כי השיחות עם גרוסי היו "קונסטרוקטיביות" וכי סוכם בהן, לדבריו, שאיראן תשתתף בוועידת חבר הנאמנים הבאה של סבא"א, ותמשיך בשוליה - כך אמר לעיתון "טהרן טיימס" - בשיחות וינה לחידוש הסכם הגרעין. אסלאמי עצמו יגיע לצורך כך לבירה האוסטרית.

כמו כן, איראן הסכימה לאפשר לסבא"א להמשיך לתחזק את המצלמות שהתקינה הסוכנות באתרי הגרעין של איראן. גרוסי יחזור לאיראן בקרוב כדי לדון בחילופי כרטיסי הזיכרון של מצלמות המעקב שהתקינה סבא"א ובהמשך שיתוף הפעולה בין הסוכנות לאיראן. שני הצדדים פרסמו הודעה משותפת, שבה נאמר כי מדובר בהסדר טכני בלבד וכי שני הצדדים ימשיכו לשתף פעולה.

כזכור, השיחות בווינה שהופסקו ביוני האחרון, כללו שישה סבבים של שיחות מתווכות בין ארצות הברית ואיראן, במטרה לבחון כיצד ניתן יהיה לחזור להסכם הגרעין כפי שנחתם בשנת 2015, וננטש על ידי הנשיא הקודם דונלד טראמפ, בשנת 2018.