"אני מאמין בפתרון שתי המדינות, אך הוא רחוק מאיתנו. התמיכה בישראל עומדת בעינה". את הדברים הללו אמר היום (שלישי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך נאומו באסיפה הכללית של האו"ם. הנשיא התייחס למגוון נושאים, בהם הסכסוך הישראלי פלסטיני. "אנחנו מבקשים שלום וביטחון עבור המזרח התיכון", הוסיף.

ג'ו ביידן נואם בעצרת הכללית של האו"ם (צילום: רויטרס)

כזכור, ביידן אמר לראש הממשלה נפתלי בנט במהלך פגישתם בבית הלבן כי הוא לא מתכוון לנטוש את תוכניתו לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים, לפי בכירים ישראלים ואמריקנים שעודכנו בפרטי בפגישה, כך פורסם באתר "וואלה!".

הקונסוליה האמריקנית בירושלים, שהוקמה במאה ה-19, ניהלה את היחסים בין ארצות הברית לרשות הפלסטינית במהלך 25 שנה, עד שבשנת 2019 היא נסגרה על ידי ממשל טראמפ ומוזגה אל תוך שגרירות ארצות הברית לישראל. פתיחתה מחדש מסתמנת כסוגיה בעלת פוטנציאל ליצירת מתיחות בין הבית הלבן לממשלה החדשה בישראל.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

בנט, מאז כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, חזר והבהיר כי במשמרתו לא תקום מדינה פלסטינית. "הממשלה הזו לא תספח ולא תקים מדינה פלסטינית, כולם מקבלים את זה. אני ראש ממשלת כל הישראלים, ומה שאני עושה עכשיו הוא למצוא את האמצע - איך אנחנו יכולים להתמקד במה שאנחנו מסכימים עליו", אמר בעת ביקורו בארה"ב בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס".

זאת, חרף פגישתו של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בחודש שעבר. "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה", מסר גורם בסביבתו של בנט.