אתי פלג, סבתו של איתן בירן, שאיבד את הוריו טל ועמית ואת אחיו תום ז"ל באסון הרכבל באיטליה ונחטף לישראל על פי החשד על ידי סבו שמואל פלג, אמרה היום (שלישי) כי נכדה חוזר על כך שהוא "רוצה להישאר בישראל", והוסיפה כי "אף אחד לא שכנע אותו להגיד את זה". פלג אמרה את הדברים לעיתון "קוריירה דלה סרה" האיטלקי.

לדבריה, בימים האחרונים חגג איתן בן ה-6, שנמצא בדירתו של סבו בפתח תקווה, שלושה ימי הולדת, והוא "ממשיך לבקש מתנות". היא סיפרה כי "בישראל החלה תקופת החגים, הסוכות שנבנו על המרפסות או ליד המדרכות מכוסות בבדים לבנים ועלי דקל. אנחנו מסתובבים כל היום ובלילה הוא ישן עם הבת שלי, גלי".

איה בירן, דודתו של איתן מצד אביו עמית הגיעה לישראל ביום ראשון, במטרה להיות נוכחת בדיון שיתקיים בבית המשפט לענייני משפחה ויקבע האם איתן אכן נחטף לישראל בניגוד לאמנת האג לילדים חטופים.

חגי בירן, אחיה של איה, נפגש ביום שבת עם אחיינו בביתו של הסב שמואל. פרקליטיה של משפחת בירן, עוה״ד שמואל מורן ואבי חימי, מסרו לאחר הביקור כי "חגי ואשתו דיווחו לנו כי הם סיימו את הפגישה כשהם מודאגים ממצבו. הגם שאיתן נראה במצב גופני טוב, מדאיג היה להיווכח כי ניכרים באיתן הקטן סימנים ברורים של הסתה ושטיפת מוח, בין היתר בכך שדקלם משפטים מחוץ לקונטקסט ומסרים שתולים, שללא ספק מקורם בהסתה. מדובר בנזק של ממש. השבתו של איתן לביתו באיטליה נראית לנו דחופה מאי פעם״.

לדברי העיתון האיטלקי, הסבתא אתי פלג החלה בהליכים לרישומו של איתן לכיתה א' בבית ספר בתל אביב. זאת, על אף שדודתו איה רשמה אותו לבית ספר קתולי באיטליה, לטענתה של פלג. "אני יודעת שהם תכננו לחזור לארץ ב-22 ביוני בשנה הבאה, אחרי שעמית יסיים את ההתמחות שלו בבית החולים באיטליה. הם רצו לקנות דירה, כבר לקחתי את המכונית שלו, היא במגרש החניה למטה", אמרה פלג.

איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)
איתן בירן וסבו מצד האם, שמואל פלג (צילום: ללא קרדיט)

היא ציינה כי הוריו של עמית "היו מסתכלים מלמעלה על טל כי הם אשכנזים מאירופה ואנחנו ספרדים, העולים היהודים ממדינות ערב". עוד הוסיפה: "אני שמחה שיש לי ולמשפחה שלי דרכון כפול, אבל אני יהודיה וישראלית. אני רוצה שאיתן יגדל כאן בעקבות המסורת של עמו".

לסיום אמרה כי איבדה אמון במערכת המשפט האיטלקית לאחר שענייני הניירת והבירוקרטיה בעניינו של איתן בוצעו "בימים שבהם ישבנו שבעה", והוסיפה: "התאבלתי על חמישה בני משפחה". באסון נספו גם אביה של אתי - יצחק כהן, ורעייתו השניה ברברה קונינסקי-כהן ז"ל.