אתמול פורסם ב"וואלה!" כי חברי המפלגה הדמוקרטית התנגדו להעביר תקציב סיוע לישראל בסך של מיליארד דולרים לטובת חיזוק מערכת כיפת ברזל. יצוין כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי. בעקבות כך מתח שר החוץ יאיר לפיד ביקורת על הממשלה האחרונה בראשות בנימין נתניהו ואמר כי "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס". בליכוד הגיבו לביקורת ואמרו כי "הטענה של לפיד ביחס לראש הממשלה לשעבר נתניהו והדמוקרטים חושפת שוב את בורותו המדהימה".

מהמפלגה נמסר כי "ראש הממשלה לשעבר נתניהו היה זה שסיכם עם הממשל הדמוקרטי של ברק אובמה על תוכנית הסיוע הביטחוני האמריקאי הגדול ביותר שניתן אי פעם למדינת ישראל בסך של 38 מיליארד דולר. נתניהו נפגש עם מאות חברי קונגרס דמוקרטים ורתם אותם לטובת תמיכה זו באינטרסים של ישראל ובראשם הביטחון. 

בתקופת נתניהו ישראל מעולם לא כשלה בהצבעה בקונגרס, כולל תחת ממשלים דמוקרטים. ההזנחה של בנט ולפיד זועקת לשמים בייחוד לאור העובדה שהנשיא ביידן הוא ידיד נאמן של ישראל. אם לבנט וללפיד הייתה הבנה של הזירה האמריקאית ויכולת פעולה בה כמו שהייתה לראש הממשלה נתניהו, הבעיה הזאת כלל לא הייתה עולה. 

על מנת לכסות על ערוותם המדינית של בנט ולפיד הם מאשימים אחרים בכישלון ההצבעה בקונגרס. הם צריכים להאשים רק את עצמם. בנט ולפיד - אפס בקורונה, אפס בכלכלה, אפס בביטחון ואפס במדיניות חוץ".

כזכור, בעקבות ההתנגדות וההחלטה לעכב את הסיוע האמריקאי שוחח לפיד אמש עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים. בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי. 

מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחויבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת  ברזל יועבר בזמן הקרוב. 

השר לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל.