הן נולדו בחמישה בנובמבר 1913 באי שודו שביפן, ומאז כמעט ולא נפרדו זו מזו. אומנו סומיאמה וקומה קודאמה, שיחגגו בקרוב את יום הולדתן ה-108, הוכרזו בתחילת השבוע על ידי שיאי גינס העולמי כתאומות הוותיקות ביותר בעולם. על אף השוני הגדול באופיין של השתיים, הן תמיד דאגו להיות אחת בשביל השנייה, וגם הזקנה לא הפרידה ביניהן. 

קיבלו את החותמת - התאומות שנושקות לגיל 108 (צילום: Guinness World Records)
קיבלו את החותמת - התאומות שנושקות לגיל 108 (צילום: Guinness World Records)

אומנו וקומה גדלו במשפחה בת 13 נפשות, כאשר על פי קרוביהן הן תמיד היו מחוברות יותר אחת לשנייה, ואפשר להבין למה. כשהיו קטנות, בימים בהם תאומים היו נתפסים בצורה אחרת, השתיים חוו התעללות במשפחה וכתוצאה מכך הן הופרדו כשקומה הועברה לגור עם דודתה. כל אחת מהן התפתחה בנפרד, אך בשלב מסוים הקשר העמוק ביניהן היה חזק כל כך, עד שהן החליטו להתאחד שוב. 

לפני הרבה הרבה שנים (צילום: Guinness World Records)
לפני הרבה הרבה שנים (צילום: Guinness World Records)

אחרי שעברו מספר יעדים, התחתנו כל אחת עם בחיר ליבה, ואפילו שרדו שתי מלחמות עולם, הן הצליחו להגיע יחד לגיל מבוגר כל כך, מה שזיכה אותן בתואר הנחשק. "ככל הזדקנו התבדחנו שאנחנו כמעט מגיעות לגיל של קין נריטה וג'ין קאני שהיו התאומות המבוגרות בעולם לפנינו. הבדיחה הפכה למציאות", סיפרה אומנו לשיאי גינס. 

אחרי תקופה ארוכה בנפרד עקב מגיפת הקורונה, השתיים שחיות בבית אבות שונים נפגשו כדי לקבל את התעודות הרשמיות שלהן. על פי צוות בית האבות של אומנו, היא דמעה כשראתה את התעודה, לעומת קומה שזיכרונה קצת מטושטש והיא לצערה לא הצליחה להבין את המשמעות של הזכייה. עם זאת, המשפחה כולה סיפרה כי היא שמחה על ההישג, בהתחשב שהן כבר ציינו את שיא הגינס הזה בעברן.