ה"חטא" של קרסו: מי מאיתנו לא אוהב אוכל טוב, במיוחד בתקופת החגים? גם הרופא המומחה של 103FM, פרופ' רפי קרסו, הודה בשידור שהוא מת על אוכל, והוא גם אוהב "לחטוא" בכל מיני מטעמים שאולי יש להם ערך קלורי גבוה יחסית, אבל הם בהחלט שווים כל ביס. מה המקום בו קרסו בוחר לעשות זאת כל פעם? הוא סיפר למאזיניו.

"אני רוצה לקחת אתכם למקום קסום ואפילו לא משמין - 'המעשנת של ניסן'", פצח קרסו את דבריו. "זהו 'פוד-טראק' שנוסד לפני כ־12 שנה, מעשנת עם בשר נהדר, שם אני אוהב לאכול את האסאדו שלהם. הבשר מפורק יפה לאחר שניקו ממנו את כל שרידי השומן, והשאירו רק בשר רך, טעים, נימוח בפה ובכמות גדולה. כריך האסאדו שלהם שנקרא אסדאו בריוש עולה של 60 ש', ואם רוצים ניתן להוסיף 8 ש' לשתייה קלה או 15 לשליש בירה מהחבית". 

"הבריוש מלווה בסלט או בירקות טריים טריים שמתפצחים לך בפה, החסה רעננה ונשברת מרוב טריות, העגבניה נחתכה לפחות בשנייה האחרונה, וכך גם טבעות הבצל הטרי והרטבים שניתן להחליט כמה ואיך להוסיף", סיפר קרסו למאזיניו. "מגיעה מנה יפה ונאה של טוגנים, שהם שחומים, קריספים בחוץ ורכים מבפנים, שנעשו כפי שצ'יפס אמורים להיעשות ונעשים בהולנד".

''המעשנת של ניסן'' (צילום: פרופ' רפי קרסו)
''המעשנת של ניסן'' (צילום: פרופ' רפי קרסו)

"ניסן הכין לי מנה מפורקת, שמגיעה בכלים רבים וצריכים להרכיב אותה בבית", שיתף הרופא בחוויה. "הוא הדריך אותי בדיוק כמה זמן להשאיר את האסאדו במיקרו (זה לא סוד - 40 שניות), וכשהוצאתי אותו בערב הוא היה רך וטעים כאילו הוא יצא הרגע מהמעשנת. לצ'יפס נתתי טיגון נוסף בשמן, שהחיה אותו לטעמו המקורי". 

קרסו סיכם בקריצה לכל מי שיבחר ללכת בעקבותיו: "אני מוכרח להודות שאני אוהב את המקום. אז אם תעברו שם, תשאירו מקום בבטן, תגיעו למעשנת של ניסן, תגידו שקרסו שלח אתכם, ותאמינו לי - תברכו אותי. שיהיה בתיאבון".