שלב נוסף במתיחות הגואה בין ליטא לסין: משרד ההגנה הליטאי קרא לתושבים שלא להחזיק בטלפונים חכמים של היצרניות הסיניות מאחר שמותקנים בהם אמצעי צנזורה והם עלולים לשמש למתקפות סייבר.

דוח של המרכז הלאומי להגנת סייבר זיהה כי הסמארטפון Mi 10T של חברת שיאומי כולל תוכנה שמסוגלת לצנזר מאות מונחים שאינם מקובלים על המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג, כדוגמת "לשחרר את טיבט", "יחי עצמאות טייוואן" ו"תנועת דמוקרטיה". על אף שהיכולת הזו סגורה במדינות האיחוד האירופי, התברר כי ניתן להפעיל אותה מרחוק בכל זמן.

כמו כן, הדוח התריע כי מכשירי טלפון חכמים של שיאומי ושל Huawei עלולים להציב את המשתמשים בפני סיכון של חדירות סייבר. כך למשל, יישומון הגלריה בחנות של Huawei מוביל לחנויות של צד שלישי שזוהו כתוכנות זדוניות.

"ההמלצה שלנו היא לא לקנות טלפונים סיניים חדשים ולהיפטר מהמכשירים שכבר נרכשו מהר ככל האפשר", אמר סגן שר ההגנה מרגיריס אבוקיצ'יוס בעקבות פרסום הדוח. במרכז הסייבר הוסיפו כי הממצאים "חשובים לא רק עבור ליטא, אלא עבור כל המדינות שמשתמשות בציוד של שיאומי".

ההודעה היא שלב נוסף במתיחות הגוברת בין ליטא לבין סין. בחודש שעבר הודיעו הרשויות בווילנה כי הן מאפשרות לטייוואן לפתוח משרד ייצוג רשמי, ובעקבות זאת הוחזרו השגרירים לארצותיהם. התקשורת הסינית אף הזהירה את ליטא שאינה יכולה "ללכת כעיוורת אחרי ארה"ב ולעורר פרובוקציות מול מדינות גדולות".