משרד החינוך הודיע הבוקר (חמישי) למנהלי בתי הספר, כי החל מה-3 באוקטובר, לא יוכלו להיכנס לתחומי מוסדות החינוך עובדי הוראה ללא תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית. "היעדרותו תיחשב היעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה", נכתב במסמך שהועבר למנהלים.

יפה בן דוד בוועדת החינוך. צילום: ערוץ כנסת

בנוסף, הודגש כי לא יתאפשר לעובד שאינו בעל תו ירוק לקיים הוראה מרחוק כחלופה לעבודה במוסד החינוך. עוד הובהר, כי עובד שאין ברשותו תו ירוק לא יוצא לחופשה ללא תשלום, ונקבע כי על מנת להבטיח את רציפות שירותי החינוך לתלמידים, על עובדי ההוראה להודיע מראש למנהלי בית הספר האם בכוונתם להציג השבוע הקרוב תו ירוק, או בדיקה שלילית.

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר וחברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה הצדיקה את ההחלטה, והוסיפה: "לא יעלה על הדעת שצוותי הוראה לא מחוסנים שבמקביל גם מסרבים להציג בדיקה שלילית - ייכנסו לכיתות הלימוד".

בתחילת השבוע, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התבטאה בחריפות נגד החלטת קבינט הקורונה, לפיה בדיקת קורונה תהפוך לתנאי כניסה לבתי ספר יסודיים וגנים, והודיעה כי במידה וזו תעבור, "הסתדרות המורים תעתור לבג"ץ ותוציא צו מניעה כדי למנוע את הגזירה הזו שיכולה להמית את כל מערכת החינוך". היא הוסיפה: "זו גזירה שהם לא יכולים לעמוד בה, שלא יכולה להתבצע מסיבה אחת פשוטה - זה נוגד את אופי התפקיד שלהם".