משחק הפעולה-יריות בגוף שלישי Outriders לא הצליח לרתק אותי באמצעות העלילה או הדמויות הראשיות, אבל מצטיין במשחקיות, בגרפיקה ועושה הכל כדי לתת לשחקן חופש להשלים את החוויה בדרך שהכי מתאימה לסגנון שלו, ועל כך מגיע לו שבחים.

היתרון הראשון של המשחק האפוקליפטי, שפותח על ידי People Can Fly והופץ בידי Square Enix, בולט כבר שאתם מתחילים את שלב בניית הדמות. כדי לוודא שיהיה מספיק מעניין לשחק מחדש את המשימות תוכלו לבחור אחד מארבע סגנונות – שכל אחד מהם מספק חוויה שונה ונותן לכם כוחות דמוי אל. קח לדוגמא אם תבחרו לשחק בסגנון הטריקסטר תהיה לכם יכולת לתמרן את הזמן; דמויות שבוחרות ביכולות של הפירומנסר יכולים להכות באויב עם מתקפות אש ולהצית אותם בעודם חיים. דמות נוספת מאפשרת יכולות תת קרקעיות והאחרון, הטכנומנסר מסוגל להשתלט על מכשירים מרחוק.

כל היכולות האלה מגיעות עם זמן קירור לאחר ההפעלה, כך שצריך ללמוד להשתמש בהן בחוכמה לצד כלי הנשק הרבים והמגוונים שתאפסו במשחק. Outriders משלב תיבות שלל שעליכם לפתוח לאורך כל המשימות, כצפוי במשחקים מהסוג הזה, מהחומרים האלו תשדרגו את הנשקים ולפעמים אף תמצאו נשקים חדשים ונדירים. הלחימה הבלתי פוסקת, שמשלבת כוחות אלוהיים לצד כלי נשק הרסניים, הם מה שהופכים את חווית המשחק למעניינת ותגרום לכם לרצות לדחוף קדימה – למרות הסיפור.

יתרון בולט שני של המשחק הוא האפשרות לשחק יחד עם חבר או שחקן רנדומלי ברשת ולעבור יחד את המשימות – ויהיו חלקים במשחק שתפגשו כמה בוסים שממש תרצו שיהיה אתכם חבר. גם לשחק לבד היה מהנה, אבל ברגע שמצאתי שותף מדהים הכל נהיה מהיר וכיף הרבה יותר, במיוחד שכל אחד מכם מביא סט כוחות מיוחד משלו למגרש – הטבח בלתי נמנע. חוץ מכלי נשק תוכלו לשדרג גם את היכולות הטבעיות של הדמות שלכם באמצעות עץ כישורים ואיסוף נקודות – ויש הרבה מה לשדרג ולראות.

הסיפור מאחורי Outriders הוא לא רע – הבעיה הייתה בביצוע והתקשיתי להגיע לחיבור רגשי עם הדמויות הראשיות, אבל כן התחברתי לקו הכללי של העלילה. כדור הארץ עבר את נקודת האל-חזור מבחינת שינויי האקלים והסוף של כולנו בדרך (בהחלט אפשר להתחבר לזה). הגאונים שמנהלים את כוכב הלכת שלנו החליטו לשמר את האנושות באמצעות משלחת לכוכב לכת מרוחק שלכאורה מסוגל לתחזק חיים אנושיים. אתם נמצאים במשלחת הזו ובלי להרוס יותר מדי אתם מגלים שלא מדובר בגן עדן – למרות שיש שם בהחלט דברים לא טבעיים.

הדמות שלכם היא חייל עלית (אאוטריידר) שמאבטח את השיירה בזמן שאתם מנסים להתאקלם בכוכב, רק שבדרך אתם נתקלים באנומליה שהורגת חלק גדול מהאנשים ומי שהיא לא הורגת היא משנה – נותנת לו את אותם כוחות שאתם בוחרים לקבל ומכאן הדרך לטירוף לא רחוקה. המושבה שהייתה אמורה להיות חבל ההצלה של האנושות הפכה לגיהנום שמשלב בני אדם חולי נפש עם יכולות על טבעיות, שבטים ברבריים של פורעי חוק ומפלצות מרהיבות. התפקיד שלכם מורכב מכמה משימות, לנסות להבין מה השתבש בניסיון לבנות את הקהילה האנושית על הכוכב, לאתר את מקור האנומליה שגרמה לכל הצרות וכמובן לשרוד. גם אם הסיפור לא יקבל אוסקר עדיין המשחקיות והיכולות הגרפיות המהממות של המשחק (נופים, מפלצות, קטעי מעבר, יוצא מן הכלל) בהחלט יתנו לכם את הכוח לסיים את החוויה, ואם תעשו את זה עם חבר אונליין, זה רק יחזק את ההנאה. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק Outriders בישראל.