מספר פוליטיקאים, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ הוקירו הערב (חמישי) תודה לקונגרס האמריקאי על אישורו בסיוע על סך מיליארד דולר למימון ההצטיידות מחדש של מערכות כיפת ברזל.

"תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה", מסר בנט.

גנץ כתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות לממשל האמריקאי ולחברי הקונגרס, על האישור לסיוע ההצטיידות של ישראל במיירטי כיפת ברזל, כפי שסיכמתי בביקורי בארצות הברית לאחר מבצע שומר החומות. התמיכה הדו מפלגתית הרחבה בסיוע לישראל בארה"ב, מוכיחה שוב את עומק הברית האסטרטגית והערכית בין המדינות.

"הסיוע הוא חיוני להגנה על אזרחי ישראל מול ארגוני טרור שיורים על אזרחים ללא הבחנה, וגם מול איומים אזוריים נוספים. אישור ההחלטה הערב והמשך קידומה בסנאט יחזקו את ביטחון ישראל ויציבות האזור", הוסיף.

לפיד מברך על אישור הסיוע האמריקאי לכיפת ברזל (צילום: רויטרס)

שרת הפנים, איילת שקד, הטיחה ביקורת קשה באגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, וכינתה את פעילותו "אנטישמית": ״תודה לנשיא ביידן ולבית הנבחרים כולו על התמיכה בישראל והסיוע בהצטיידות מיירטי כיפת ברזל. האגף הפרוגרסיבי קיצוני במפלגה הדמוקרטית ניסה לפרום את הקונצנזוס סביב ישראל על בסיס שקרים ואנטישמיות טהורה. זו נורת אזהרה עבור ישראל ועבור הקהילה היהודית. הברית האיתנה ניצחה גם אותם".

סגן שר הביטחון, ח״כ אלון שוסטר, צייץ כי "פעולתו המאומצת של שר הבטחון בחודשים האחרונים נשאה פרי: אני מודה לחברי הקונגרס שאישרו את הסיוע הביטחוני להצטיידות במיירטי כיפת ברזל. חברי הקונגרס תורמים בכך, הן לביטחון ישראל והן ליציבות האזור".

ח״כ ניר ברקת מהליכוד, ששוהה בוושינגטון, מסר גם הוא דברי הוקרה: "ההחלטה ברוב מוחץ בקונגרס לאישור כיפת ברזל היא נצחון מוחץ על המיעוט הפרוגרסיבי והאנטי ישראלי במפלגה הדמוקרטית. הצעד הבא צריך להיות ביטול המהלך אותה מקדמת קבוצת שוליים זו להקמת קונסוליה פלסטינית בלב ירושלים".