הודיה מונסונגו, צעירה ישראלית עם צרכים מיוחדים שנעצרה בפרו לפני כשנתיים בחשד להברחת סמים, נחתה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בנמל התעופה בן גוריון בישראל לאחר שבית המשפט בפרו החליט לשחרר אותה ממעצר בית בחודש שעבר. בני משפחה וחברים המתינו לה עם הנחיתה בנתב"ג.

הודיה יוצאת מנתב''ג לאחר נחיתתה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
הודיה יוצאת מנתב''ג לאחר נחיתתה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, מונסונגו נעצרה בשדה התעופה בפרו בחשד להברחת סמים לאחר שבתיקיהן של מונסונגו וצעירה נוספת אותרו עשרות ק"ג של סם מסוג קוקאין, כך לטענת גורמי האכיפה במדינה. לאחר כל ההליכים המשפטים, נכלאה לכתשעה חודשים באחד מבתי הכלא הקשים במדינה לנשים. 

לאחר סיום תקופת כליאתה בחודש מאי 2020, שוחררה הצעירה למעצר בית בעיר הבירה לימה שם שהתה למשך יותר משנה. בחודש שעבר כאמור החליט בית משפט בפרו לשחררה ממעצר בית ולאפשר לה לשוב ארצה.

שגריר ישראל בפרו אסף איכילביץ כתב: אתמול ליווינו את הודיה לשדה התעופה בלימה אחרי מסע ארוך ומפרך של שנתיים  וכעת מתרגשים מאוד יחד איתה ומשפחתה. תודה לכל מי שהתגייס לסייע בישראל ובפרו לחזרתה של הודיה הביתה". 

במשך תקופת כליאתה טענה משפחתה של מונסונגו כי היא נוצלה בשל מצבה וצרכיה המיוחדים. בראיון שערך אחיה ב-103FM בחודש אוגוסט, הוא האשים את חברתה בניצול מצבה של הודיה: "הודיה עשתה שנתיים שירות לאומי עם ילדים בגן, ילדים קצת יותר גדולים, להודיה יש חיבור לילדים. החברה שהכירה את הודיה ראתה את הדבר הזה וניצלה את זה, פשוט. הם בנו סיפור ואמרו לה 'תעזרי לי לשמור על אחיינים שלי'. שהם הלכו לטיול בספרד, באורך פלא, נשברה המזוודה והם נסעו לעוד יעד שאותו לא ידענו. רק כשהיא הייתה בספרד היא עדכנה אותנו. משם התגלגל הסיפור".