ועדת החקירה למהומות הקפיטול של הקונגרס האמריקאי זימנה לעדות ארבעה מיועציו הקרובים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כולל מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל בבית הלבן, וסטיב באנון, שהיה אסטרטג ויועץ בכיר לטראמפ. 

השניים הנוספים שזומנו למתן עדות הוועדה, שבודקת את השתלשלות האירועים שהובילו להסתערות האלימה על הקפיטול מצד תומכיו של טראמפ ב-6 בינואר 2021, הם דן סקבינו, סגן הרמטכ"ל לשעבר בבית הלבן ומנהל המדיה החברתית של טראמפ, וקאש פאטל, יועץ ובכיר משרד ההגנה לשעבר.  

מדו וסקבינו זומנו למתן עדות ב-15 באוקטובר ובאנון ופטל ב-14 באוקטובר.

מטעמו של מדוז נמסר כי הוא סירב להגיב בעוד את תגובתם של באנון וסקבינו לא ניתן היה להשיג. פאטל אמר בהצהרה שהוא "מאוכזב, אך לא מופתע" מכך שהוועדה זימנה אותו לעדות באופן רשמי מבלי שביקשה ממנו לשתף פעולה מרצון. טראמפ עצמו מסר בהצהרה כי "נילחם בזימונים על בסיס זכויות מנהלים וטעמים אחרים".

בדברי הנימוק של הוועדה נטען כי "מדוז התקשר עם גורמים במדינה ובפדרליות כחלק ממאמץ להפוך את תוצאות הבחירות בשנת 2020 או למנוע את הסמכתו של ביידן". לדבריהם, מדוז גם עמד בקשר עם מארגני העצרת ב-6 בינואר שהסלימה למהומות האלימות.

במכתב לבאנון נטען כי הוא "היה מעורב בשיחות רבות שעסקו בשכנוע חברי הקונגרס כדי שיתנגדו לאישור התבוסה של טראמפ בבחירות". "אתה צוטטת כאומר ב-5 בינואר 2021 כי 'שערי הגיהנום ייפתחו מחר'", נכתב. "בהתאם לכך, הוועדה הנבחרת מבקשת הן מסמכים והן את תצהיר עדותך".

במכתב לסקבינו נטען כי הוא היה עד לפעילותו של טראמפ ביום המהומה. "ייתכן שיהיו לך בנוסף חומרים רלוונטיים להודעות, סרטוני הווידאו וציוציו של (טראמפ) ב-6 בינואר", אמר תומפסון. כלפי פאטל, ששימש כראש הסגל של שר ההגנה כריסטופר מילר, נטען כי על פי הדיווחים הוא דיבר שוב ושוב עם מדוז ביום המהומה.