משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי במהלך היממה אמש אובחנו 6,314 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 5.14%. מספר החולים הקשים עומד על 703, מתוכם 203 מונשמים, נתון שממשיך לעלות באופן מדאיג על רקע המחסור במכונות אקמו. מספר הנפטרים עומד על 7,611.

נתון מדאיג נוסף הוא מקדם ההדבקה, שלאחר מספר ימים של ירידה, החל היום לעלות וטיפס ל-0.89. עדיין מדובר במצב בו המגפה בנסיגה, אך היפוך המגמה עלול לסמן כי בקרוב היא תעבור למצב של התפשטות.

בצה"ל עדכנו כי נכון להיום, 1,866 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. נכון ליום, 1,126 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית הציגו בדיון שנערך אתמול עם ראש הממשלה נפתלי בנט דו"ח בו נכתב כי יש צפי לשימור ירידה בהדבקות בעשרת הימים הקרובים, ומכאן צפויה להיגזר גם ירידה בתחלואה קשה חדשה.

עוד הוסיפו החוקרים כי כאשר התו הירוק יותאם לחיסון בתוקף – יש צפי לצמצום משמעותי בהדבקה בהנחה שהתו הירוק ישמר. להגבלת התקהלויות מעבר לחיוב תו ירוק צפויה השפעה קטנה ביחס להדבקה בהינתן שהתו הירוק נשמר. אבל ניתן וכדאי לבחון זאת ישירות בתחקורים.

עם זאת, ציינו המומחים כי חזרת המשק לפעילות בתחילת אוקטובר, עם סיום תקופת החגים, עלולה לגרום להתחלת עלייה בתחלואה, ויש להמשיך לבחון את ההדבקה. המצב הנוכחי, לדבריהם, מאפשר תגובה בזמן אמת לשינוי במגמה.

כזכור, גורמים בכירים במשרד הבריאות מתחו ביקורת קשה על הממשלה ועל העומד בראשה בגלל המשך התחלואה הגבוהה בקורונה. "אנחנו לא במקום שחשבנו שנהיה", הם אומרים, "התחלואה ממשיכה לעלות. אין מנוס מהטלת הגבלות. העובדה שהקבינט לא מתכנס כדי לא להחליט על הגבלות היא בעייתית מאוד".