שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולחיאן, התייחס היום (שישי) בריאיון ל-NBC, לאפשרות לחזרה לדיונים בעניין הסכם הגרעין "בקרוב מאוד", אך הזהיר: "הממשל האמריקאי שלח אותות שליליים", זאת בשל אי הסרת הסנקציות שכוונו נגד טהראן. 

השבעת נשיא איראן איברהים ראיסי. צילום: רויטרס

שר החוץ הבהיר כי על הנשיא ג'ו ביידן לגבות את דבריו במעשים, על מנת להפגין רצינות כלפי איראן, באשר לכוונתו לחזור להסכם הגרעין מ-2015. "הם אומרים 'אנחנו מוכנים לחזור להתחייבויותינו", אך מנגד הדגיש, "האמריקאים לא נקטו בפעולה המוכיחה רצון אמיתי כלפי הממשל האיראני החדש. במקום זאת, הטילו סנקציות נוספות", אמר עבדולחיאן.

השר טען כי שיחות הגרעין יחזרו בקרוב, אך לא נקב בתאריך ספיציפי. שכן, השיחות בווינה נעצרו בחודש יוני האחרון, בסמוך לבחירות במדינה. הממשל החדש בראשותו של ראיסי, הצהיר כבר בתחילת דרכו כי תתבצע הערכה מחודשת בעניין השיחות. 

שר החוץ האירני הדגיש כי השיח תלוי בארצות הברית, ובמידת הרצינות שתופגן מצד הממשל האמריקאי. "ביידן מבקר את התנהלותו של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, אך בו בעת, היקף הסנקציות שהוטלו על ידו כמעט זהות, אלא שנעשות באופן זהיר יותר", הוסיף. "אם בכוונת ארצות הברית לקדם משא ומתן, מדוע עורמת קשיים?", שאל. 

לטענת עבדוליאן, במשך השנים, איראן לא הפיקה תועלת מהסכם הגרעין. ובכל זאת, גרס כי הממשל האיראני החדש בוחן פעם נוספת את האפשרות לשיח. "חלון הדיפלומטיה נותר פתוח", סיכם, "בקרוב מאוד נחזור למשא ומתן".