יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הבהיר הערב (שישי) כי על ישראל לסגת בתוך שנה מן השטחים הפלסטיניים הכבושים. "במהלך השנה הזו אנו מוכנים לנהל מו"מ על סימון הגבול ופתרון לשאר סוגיות הליבה. אם זה לא יקרה, נשקול למשוך את ההכרה בישראל בקווי 1967, ונלך לבית הדין הבינלאומי הגבוה לצדק בהאג", אמר. את הדברים אמר בנאומו, בעצרת האו"ם ה-76.

בני גנץ קורא לפלסטינים לשוב לשולחן המו''מ

בנאומו, הוא הדגיש את מחויבותו לפתרון שתי המדינות, אך האשים את ישראל בעיכוב התהליך: "אנו מעוניינים ליישם את פתרון שתי מדינות, אך ישראל מתחמקת ומיישמת תוכניות חד צדדיות. אנו מחוייבים לנקוט בצעדים שנועדו לקדם דיאלוג".

קודם לכן, נאם נשיא לבנון, מישל עאון, שקרא לחידוש השיחות עם ישראל בעניין הגבול הימי. "אנו דורשים לחדש את השיחות המתווכות עם ישראל, לרישום הגבולות", הבהיר.

בנוסף, טען כי הממשל הלבנוני מודאג מהאיומים של ישראל על לבנון, בדגש על התוכנית הישראלית לחיפוש גז ונפט, לצד סוגיית הגבול הימי. "אנחנו מגנים כל ניסיון להפרה של המים הטריטוריאלים שלנו, הזכות לגז המים האלו היא של לבנון", הוסיף. 

מישל עאון (צילום: רויטרס)
מישל עאון (צילום: רויטרס)


הוא הזכיר את השיח שהתקיים בעניין, שהופסק לטענתו בשל לחץ "מגורמים המוכרים לכל".עאון חידד את דבריו, ואמר: "לבנון לא תנטוש ולא תתפשר על דרישת הגבול הימי, זהו תפקידה של הקהילה הבינלאומית לעמוד לצידנו".

כזכור, השיחות בין ישראל ללבנון החלו לפני כשנה, במטרה להגיע לתיחום הגבול הימי ביניהן ולחלק את שטח המריבה לשביעות רצונן של שתי המדינות. אך ממפה שהגיעה לידי ה"ג'רוזלם פוסט" עלה, כי ישראל מוכנה להיענות לדרישות הגוברות מצד לבנון, ליותר מכפול משטח הים התיכון שנמצא במחלוקת.