סנאטורים רפובליקנים הניחו הצעת חוק למימון ההצטיידות המחודשת של מערכות כיפת ברזל, בעקבות האישור של ההצעה בבית הנבחרים, אולם מנהיג הרוב הדמוקרטי, הסנאטור צ'אק שומר, הבהיר שעדיין לא ברור מתי תתקיים ההצבעה.

הקונגרס האמריקאי אישר את המימון לכיפת ברזל (צילום: רשתות)

זמן קצר לאחר שההצעה להקצות מיליארד דולר לטובת חידוש המלאי של כיפת ברזל בעקבות מבצע "שומר החומות" אושרה בבית הנבחרים ברוב מוחץ של 420 תומכים מול תשעה מתנגדים, הניחו הסנאטורים הרפובליקנים מרקו רוביו, ביל האגרטי וסוזן קולינס הצעה מקבילה לאישור הסנאט. גם הסנאטור טד קרוז הגיש הצעה דומה משלו.

"אם לא היינו פועלים למען כיפת ברזל, חיים רבים נוספים של ישראלים היו אובדים", מסר רוביו לג'ואיש אינסיידר. "אנחנו לא יכולים להרשות לפוליטיקה מפלגתית להפריע לעמידתנו לצד בעלת בריתנו הדמוקרטית הקרובה ביותר במזרח התיכון בעת שהיא ממשיכה לעמוד מול איום של טרוריסטים בתמיכת איראן".

"מביש שכמה דמוקרטים אנטי ישראלים בבית הנבחרים לחצו על המנהיגות לחסום תחילה את המימון לשיתוף הפעולה של ארה"ב ושל ישראל בכיפת ברל", הוסיף הסנאטור האגרטי. "הצעת החוק הזו מבקשת לתקן את העוולה".

עם זאת, עדיין לא ברור מתי תתקיים ההצבעה, שצפויה לזכות ברוב דו מפלגתי בדרך לשולחנו של הנשיא ג'ו ביידן. כאשר מנהיג הרוב, הסנאטור צ'אק שומר, נשאל על כך הלילה, הוא ענה: "כיפת ברזל חשובה מאד ואנחנו נעשה את זה. זה כל מה שאני אגיד כרגע".

הסנאט יתכנס שוב ביום שני, אולם על סדר היום נמצאת כרגע רק הצבעה טכנית על המשך הליכי החקיקה סביב הצעת החוק של מימון הממשל הפדרלי שאושרה בבית הנבחרים השבוע, רק אחרי שהנהגת הדמוקרטים הוציאה ממנה את הסעיף של כיפת ברזל, בלחצם של הצירים הפרוגרסיביים.