אם יש דבר שמעריצי הארי פוטר אוהבים לעשות, חוץ מאשר להתלונן ברשתות החברתיות על ההבדלים בין הספרים לסרטים, הרי שזה להראות את הידע הרחב שלהם בכל פרט ופרט שקשור לעולם הקסמים. לכן, לכבוד חגיגות 20 השנה ליציאת הסרט הראשון בסדרה – "הארי פוטר ואבן החכמים", קיבצנו עבורכם 20 עובדות שמרבית האנשים, ככל הנראה, לא מודעים אליהן בסרטים, ואשר יוכלו לשמש אתכם בוויכוח הבא:

1. עם ההחלטה להביא את הספרים למסך הגדול, הסופרת ג'יי קיי רולינג התעקשה על דבר אחד – כל השחקנים מחויבים להיות מבריטניה ואירלנד. השחקן היחיד שהחוק לא חל לגביו היה ורן טרויר, שגילם את גריפהוק הגובלין בסרט הראשון.

2. על מנת לאפשר את צילומי הסרט הראשון, בריטניה ביצעה שינוי בחוק תעסוקת הקטינים. ללא השינוי, תלמידים רבים שצולמו בסרט לא יכלו להשתתף בימי הצילום הארוכים.

3. כל המכתבים שהארי מקבל מהוגוורטס נכתבו בכתב יד על ידי אנשי צוות. לאחר שהסתבר שחלק מהמכתבים היו כבדים מדי עבור הינשופים שנאלצו לסחוב אותם, הצוות העתיק מחדש את המכתבים על דפים קלים יותר.

4. תהליך הליהוק לשלישייה הראשית לא היה פשוט עבור ההפקה, שבחנה אלפי ילדים שחלמו להיות הארי, רון או הרמיוני. בסופו של דבר, רופרט גרינט זכה לגלם את חברו הטוב ביותר של הארי פוטר, כיצד הוא עשה זאת? באמצעות קטע ראפ שהכין במיוחד והלהיב את המלהקים.

5. לכל אורך הסרט הראשון, הארי פוטר לא מבצע באופן מכוון אפילו קסם אחד בעזרת השרביט שרכש מאוליבנדר. בפעם היחידה שהארי מבצע בהצלחה כישוף, הוא עושה זאת על מנת לגרום למטאטא לרחף אליו ליד. 

6. אלן ריקמן, אשר גילם את המורה לשיקויים, ובהמשך המורה להתגוננות מפני כוחות האופל ומנהל הוגוורטס, אסר על רופרט גרינט ומת'יו לואיס (נוויל לונגבוטום) להתקרב לרכבו האישי. הסיבה? השניים מילאו את רכבו במילקשייק באחת הפעמים בהן הם החליטו לפלוש לרכב.

7. אם כבר התייחסנו לריקמן, השחקן שהלך לעולמו בשנת 2016 היה היחיד לו רולינג גילתה את הסוד הגדול של סוורוס סנייפ, אשר נחשף לקוראים בספר האחרון. רולינג טענה שעשתה זאת מכיוון שריקמן "היה חייב להבין את הנרטיב של הדמות עד הסוף".

8. בסרט השני (הארי פוטר וחדר הסודות) הצופים נחשפו לראשונה לדמותו של לוציוס מאלפוי, אביו של היריב הנצחי של הארי – דראקו. השחקן שנבחר לגלם את התפקיד היה ג'ייסון אייזקס, שהתעקש שלדמותו יהיה שיער ארוך. אייזקס הסביר להפקה שיש צורך בשיער הארוך על מנת שהקהל לא יחשוב שדראקו הוא חיקוי חיוור של אביו, ושחייב להיות הבדל במראה בין הדמויות.

ג'ייסון אייזקס בתור ''לוציוס מאלפוי'' (צילום: צילום מסך)
ג'ייסון אייזקס בתור ''לוציוס מאלפוי'' (צילום: צילום מסך)

9. אייזקס גילם את דמותו של מאלפוי המבוגר לאורך כל הסדרה, אך כמעט והוחלף לפני הסרט השביעי. השחקן רצה לעזוב את התפקיד לאחר שדמותו נכלאה בסיום הסרט החמישי (הארי פוטר ומסדר עוף החול), מכיוון שחשש שזמן המסך שדמות בכלא תקבל יהיה מועט. רק לאחר שרולינג התעקשה שיקרא את הפרק הראשון בספר השביעי (הארי פוטר ואוצרות המוות), השתכנע אייזקס להישאר בתפקיד גם בסרטים האחרונים בסדרה.

10. בסצנת "מועדון הדו-קרב" בסרט השני, כשסנייפ בוחר בדראקו להילחם בהארי, צוות העריכה לא הבחין שבגרסה הסופית ניתן לראות בבירור צלם שמבצע את עבודתו בין עשרות התלמידים.

11. טום פלטון, השחקן שגילם את דראקו מאלפוי, חתום על אחת השורות המוצלחות ביותר בסרט השני. בסצנה בה הארי ורון מתחזים לקראב וגויל, כדי לברר אם מאלפוי הוא "היורש של סלית'רין", הארי משאיר את משקפיו על הפנים. כשנשאל על כך על ידי מאלפוי, הוא משיב שאלו משקפי הקריאה שלו. באחד הטייקים, פלטון פלט בתגובה "אני אפילו לא ידעתי שאתה יודע לקרוא". הבמאי כל כך אהב את האלתור, שהוא החליט להשאיר אותו בגרסה הסופית של הסרט.

12. הסרט השני, על אף שהתבסס על הספר הקצר ביותר, הוא הסרט הארוך ביותר בסדרה (161 דקות). הסרט הקצר ביותר (138 דקות) הוא דווקא הסרט החמישי (הארי פוטר ומסדר עוף החול), שהוא דווקא מבוסס על הספר הארוך ביותר בסדרה.

13. הסרט השני הוא גם הסרט היחיד בסדרה בו ישנה סצנה לאחר הקרדיטים, בה הצופים רואים שהמורה להתגוננות מפני כוחות האופל, שאיבד את זכרונו בסיום הסרט, הוציא ספר חדש בשם:"Who am I?".

14. במאי הסרט השלישי "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", ביקש מדניאל רדקליף, אמה ווטסון ורופרט גרינט שיגישו חיבור של עמוד אחד על הדמות אותה הם מגלמים. השחקנית נענתה לאתגר וכתבה 16 עמודים על הרמיוני, רדקליף סיכם את דמותו של הארי בעמוד וגרינט החליט "ללכת עד הסוף" עם הדמות אותה גילם ולא טרח להגיש את החיבור מעולם.

15. "שלישיית הזהב" של המותג "הארי פוטר", כמעט ולא שרדה את שמונת הסרטים. כל אחד מהשלישייה הודה שבשלב מסוים הוא שקל לעזוב את התפקיד ולהתקדם הלאה, אך בסוף החליט להמשיך ולסיים את הפרוייקט השאפתני.

16. הסרט הרביעי "הארי פוטר וגביע האש", היה אמור להיות הסרט הראשון בסדרה שיחולק לשני סרטים שונים. בסופו של דבר בהפקה החליטו שהמהלך לא יהיה נכון ובחרו להשאירו כסרט אחד. הפיצול הגיע רק עבור הספר האחרון (הארי פוטר ואוצרות המוות), אשר חולק לשניים.

17. אנשי הפקה אוהבים הרבה פעמים לשתול בדיחות בחלקים שבהם אף אחד לא ישים לב. בסוף הסרט הרביעי, במהלך הקרדיטים האחרונים, אנשי ההפקה שתלו את המסר "אף דרקון לא נפגע במהלך צילומי סרט זה", לאחר שבאחד מרגעי השיא של הסרט, הארי נרדף על ידי זנבקרנית הונגרית, עד שהיא פוגעת בטעות בגשר שנבנה בטירה.

18. בסרט השישי (הארי פוטר והנסיך חצוי הדם), מוצגת דמותו של לורד וולדמורט הצעיר בשנותיו בבית הספר. את התפקיד מגלם אחיינו של השחקן שגילם את הלורד וולדמורט הבוגר החל מהסרט הרביעי.

19. אוליבר וג'יימס פלפס, שגילמו את פרד וג'ורג' וויזלי, שובבים לא פחות מהדמויות אותם גילמו. השניים הודו כי במספר סרטים ביקשו מהם לבצע צילומים מחדש, בזמן שההפקה כבר עברה לשלבי עריכה, מכיוון שרק בעריכת הסרט גילה הבמאי שהשניים החליפו תפקידים במספר סצנות.

20. טום פלטון נהג להחביא אוכל בכיסים הפנימיים של הגלימה אותה לבש בצילומים, ולאכול בין הטייקים השונים. הדבר הצליח לעורר לא מעט חוסר שביעות רצון מהשחקן, עד שבהפקה החליטו לתפור את כל הכיסים הפנימיים בבגדיו של פלטון.

יודעים עובדה מיוחדת ששווה אזכור? השאירו אותה ממש כאן בתגובות!