שוטרים הכו "בברוטליות" חייל במהלך מעצרו, ולאחר מכן מצ"ח העלימה את הראיות לכך - כך טענו הערב (שבת) עורכי דינו. ל', חייל ביחידה מסווגת בחיל האוויר נעצר בסוף השבוע בחשד שהחזיק מספר גרמים של קנאביס במהלך חופשה.

לאחר שכבר היה אזוק, השוטרים, כטענת עורכי דינו, פעלו ב"אלימות חמורה". מנגד, השוטרים טענו כי הפעילו עליו "כוח סביר" אותו לאחר שהתפרע. מחר צפוי להתקיים דיון נוסף בעניינו.

עורכי הדין אופיר ולימור ברמלי, המייצגים את החייל, סיפרו: "ביום שישי לפנות בוקר נעצר מרשנו, חייל המשרת ביחידה מסווגת בחיל האוויר, על ידי בלשי משטרת ישראל בחשד להחזקת כמות קטנה של סמים קלים. במהלך המעצר הכו השוטרים את מרשנו בברוטליות בכל חלקי גופו ואף המשיכו להכותו בפראות גם לאחר שהיה אזוק.

ידיו של החייל שהוכה (צילום: ללא קרדיט)
ידיו של החייל שהוכה (צילום: ללא קרדיט)

"השוטרים לא הסתפקו בכך ואף דאגו ללחוץ על האזיקים שעל פרקי ידיו - כדי להכאיב לו כנקמה על כך שביקש לתעד את המעצר האלים. כשהועבר לחקירת מצ״ח, ביקשנו מחוקרי המשטרה הצבאית שיתעדו את החבלות שעל גופו על מנת שיוכל להגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. לתדהמתנו, חוקרי מצ״ח סירבו לצלמו - ללא מתן כל הסבר. מרשנו פועל להגשת תלונה בגין הפעלת האלימות החמורה כלפיו למחלקה לחקירות שוטרים כנגד השוטרים האלימים".

עוד הוסיפו כי "ההחלטה שלא לצלם את ל׳ בסמוך למועד בו התרחש האירוע, כשהסימנים עוד היו 'טריים על גופו' היא מבחינתנו העלמת ראיות קלאסית. השופטת הבינה שמדובר באירוע חמור ולכן הורתה למצ״ח לצלמו באופן מיידי כדי שניתן יהיה להגיש תלונה בעניין".

עורכת הדין לימור ברמלי (צילום: ללא קרדיט)
עורכת הדין לימור ברמלי (צילום: ללא קרדיט)

עורך הדין אופיר ברמלי (צילום: ללא קרדיט)
עורך הדין אופיר ברמלי (צילום: ללא קרדיט)

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך סיור שגרתי, הבחינו השוטרים ברכב הנחשד כי מתבצעת בו עסקת סמים. לאחר שעלה החשד לאחזקת סם, התכוונו השוטרים לבצע חיפוש ברכב. בתגובה, החל החשוד להתלהם ולצעוק תוך ניסיון להימלט מהמקום. השוטרים פעלו למעצר החשוד שהתנגד והתפרע, על כן בוצע נגדו שימוש בכוח, בסמכות ועל פי חוק. נמשיך לאכוף את החוק ולהיאבק בנגע הסמים בדגש על סוחרי ומפיצי הסם".

מדובר צה"ל נמסר כי "החשוד נעצר על ידי שוטרי משטרת ישראל ביום חמישי בלילה בחשד להחזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית, שימוש בסמים מסוכנים, נהיגה תחת השפעה, והפרעה לשוטר והועבר לחקירת מצ"ח. מעצרו של החשוד הוארך על ידי בית הדין הצבאי עד ליום 26 בספטמבר 2021 לצרכי חקירה. טענות החשוד בדבר אלימות כלפיו מצד שוטרי משטרת ישראל תועדו על ידי חוקרי מצ"ח מיד עם הגעתו למצ"ח. בהמשך, צולם החשוד לבקשתו".