בעקבות רגליים שהתגלו בניו מקסיקו מעידות על קיומה של התיישבות אנושית באמריקה לפני כ־23 אלף שנה, אלפי שנים מוקדם יותר מההערכות של המדענים. 

צוות מדענים, בהובלתו של מתיו בנט מאוניברסיטת בורנמות' שבאנגליה, חקר את הסימנים של טביעות הרגליים השמורות שהתגלו בחלקים חשופים של אגם עתיק בפארק הלאומי ווייט סאנדס שבניו מקסיקו. 

על פי הממצאים שפורסמו במאמר בכתב העת המדעי "סיינס", בדיקות העלו כי העקבות הן בנות 21 אלף עד 23 אלף שנה. עד כה, ההערכות היו שהתיישבות אנושית באמריקה החלה רק לפני כ־16 אלף שנה, והגילוי החדש מעיד על כך שייתכן שהייתה הגירה גדולה ליבשת בשלב מוקדם יותר וכי בני אדם חיו שם בשלהי עידן הקרח. 

המדענים גם ציינו כי העקבות, שנוצרו בתוך בוץ רך, היו שייכות בעיקר לילדים ולבני נוער. על אף שעדיין לא ברור מה הם עשו, ההשערה היא שהם סייעו לבוגרים בטקסי ציד שאפיינו גם שבטים ילידיים מאוחרים יותר.

בשנה שעברה התפרסם מאמר שבו נטען כי חפצים מלאכותיים שהתגלו במערה במקסיקו הם בני 26 אלף שנה לפחות, אולם ארכיאולוגים אחרים הטילו ספק בממצאים וטענו שמדובר בסלעים טבעיים שבורים, ולא בחפצים מעשי ידי אדם. סיפריאן ארדליאן, שהוביל את המחקר השנוי במחלוקת, אמר לאחר הגילוי החדש כי הוא "מקנא באופן חיובי" בצוות של בנט, אולם הגילוי "מקרב אותנו מאוד למציאת הגביע הקדוש" לגבי מועד הגעתם של בני אדם ליבשת.