במהלך הימים האחרונים נרשמה התמתנות בקצב התחלואה בקורונה, ואף כמות החולים הפעילים ומקדם ההדבקה ירדו, אולם עדיין מורגשים עומסים של חולים קשים ומונשמים בבתי החולים ברחבי הארץ. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לגלי צה"ל לנתוני התחלואה הקיימים. בנוסף הביע את דעתו על הטענות כנגד הממשלה, לפיהן היא לא מקבלת את דברי המומחים שהמליצו להטיל מגבלות על התקהלויות: "זו החלטת הממשלה, וההחלטה הזו התקבלה מזמן. זו החלטה לגיטימית בהינתן כל השיקולים", אמר אש. 

כשנשאל האם מדיניות הממשלה עלולה להביא לעלייה בתחלואה, אמר: "אני מקווה מאוד שלא. אני מקווה שבזכות החיסונים נצליח להוריד את התחלואה כאשר המשק כולו פתוח". עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו בדרך לזה, אבל חשוב שכולם יתחסנו". 

במהלך השבוע האחרון התחסנו 24 אלף אישן. מדובר בנתון נמוך משמעותית ביחס למספרים שנרשמו לפני חודש, על כך אמר פרופסור אש: "אפשר לעבוד עוד יותר קשה. הירידה, אני מקווה שהיא רק בגלל החג. נקווה שלאחר החג תהיה עלייה משמעותית במתחסנים. אנחנו מנסים להגיע לכל מקום ולשכנע, גם דרך הרשויות וקופות החולים". 

בהמשך, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לאמירות הקשות שהושמעו כנגד ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "היא רופאה מצוינת ששולטת בכל הנתונים, ומקבלת החלטות מצוינות עבור עם ישראל. היא מייצגת את הצד המקצועי של מניעת תחלואה, קידום בריאות והתמודדות עם מגפה מאוד קשה". עוד אמר: "אני מעריך את העשייה שלה, כל האמירות האלה מיותרות לגמרי". 

לסיום, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות להתנגדות בדרג הפוליטי לשלילת דמי אבטלה לעובדים בלתי מחוסנים, והביע את דעתו: "צריך לנהל את כל מסע החיסון ללא מתחסנים בשכל, ולראות איך נותנים גזרים ופחות מקלות שמעוררים התנגדות. אני לא חושב שסנקציות קשות יובילו ליותר התחסנות. צריך להשקיע יותר בשכנוע והסברה, ובכך להביא את המתחסנים. אני לא חושב שסנקציות קשות יעבדו".