דברים שרואים משם: ביפו הבינו כבר מזמן, ש”שונה” זה ה”יפה” החדש. במבט ראשון, “סר עבדול” לא נראה כמו מקום פיין, בעיקר בגלל הריהוט - אוסף של כיסאות ישנים וספות שנס ליחן. אווירת שכונה, כמו מקום לצעירים אחרי שחרור. אבל דברים שרואים משם לא רואים מכאן, והמפתיע בבר הקוקטיילים היפואי הוא הניגודיות בין האווירה המשוחררת ובין המטבח העילי המדויק, שלא היה מבייש מסעדות יוקרה מקושטות בספות נטוצי.

מתחת לשמיים פתוחים, בסמיכות לבניין מגורים (אסור להרעיש אחרי 23:00), בין עציצי ענק, מוגשות מנות בעלות תעוזה – רובן מפתיעות לטובה. כזו היא מנת הבורטה (67 שקלים) – הגבינה הטרייה, שמקורה בחבל פוליה (Apulia) שבדרום־מזרח איטליה, זוכה כאן לשדרוג. הרענון בדמות קונפיטורת עגבניות שרי מוסיף מתיקות מעודנת לכל המנה, העשירה גם כך בירקות - שלושה סוגי עגבניות שרי, “פופקורן” בורגול, בצל סגול ומיקרו בזיליקום.

בצד נהנינו מאוד מקוקטייל בשם "פאבליק פיגור" – טקילה אדמדמה עם אבטיח, ליקר הדרים, מעט חלבון ומעליו אבקת פרחי היביסקוס שמקפיצה את המשקה בשתי דרגות. מזמן לא טעמנו קוקטייל מתקתק וטעים שכזה.

“פופקורן” היא מילה פופולרית ב”סר עבדול”. לפעמים היא הופכת ליומרנית, כמו ב“פופקורן עוף” - בסך הכל שם סקסי לשניצלונים (עליהם איולי חלפיניו, עלי נענע וצ’ילי חריף, 64 שקלים). האקלקטיות חוגגת גם עם המנה המקסיקנית טאקו, שכאן היא מגיעה יחד עם דגים ים־תיכוניים: שלישיית טאקו פריכים ובתוכם סביצ’ה מוסר ים עם קרם אבוקדו ובצל מוחמץ – עוד מנה כיפית, קטנה כזו שאוכלים בשלושה ביסים, ומתכתבת עם האווירה במקום.

פנחס בן יאיר 4, השוק היווני יפו, 053-7769738 (לא כשר)