חולה, גוסס, מת: שלושה זוגות בלטו בפרק אמש של חתונה ממבט ראשון בקשת 12 - איתמר עמי וקארין שניידרמן, עומרי קראוס ומעיין רובין, ניצן שיק ומנו כהן. לשניים הראשונים הזוגיות כבר גוססת (או למען האמת כבר מתה), ואני תוהה עד כמה יוכלו מפיקי הדוקו ריאלטי למצוץ עוד קצת חומרים מעניינים לתוכנית כאלה שיגרמו לנו לחשוב שיש אולי סיכוי להפוך את הקערה, כשהתוצאה הסופית שלהם כבר ידועה מראש.

אני תוהה עוד יותר, כמה קארין שניידרמן יכולה להיות כ"כ עיוורת ולא לקלוט בחושיה המופלאים בהם ניחנה כאישה משכילה ומוצלחת את התמונה המלאה. והתמונה המלאה היא שאיתמר עמי לא בעניין שלה. הניצוץ שציפה לא התממש, והוא לא נלהב ולא מתרגש ולא חש מה שהיה צריך להרגיש כלפי זוגתו הטרייה, וזה ניכר לאורך כל העונה בשיחות בין השניים ובאכזבה שהוא מביע כלפי כל דבר שהיא עושה או לא עושה, כי מה שהוא מחפש לא נמצא בקארין. לא משנה עד כמה היא תלבש פיג'מות בבית, תתאמץ במטבח או תשקיע בהפתעות חסרות תקדים להוכיח אחרת.

איתמר וקארין, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
איתמר וקארין, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

בשיחה שערך עם אחותו אמש התוודה עמי שאין לו את הניצוץ והרגש שציפה להרגיש, בעוד אחותו ניסתה לשכנע אותו שייתן צ'אנס וייקח דברים לאט לאט, כי בזוגיות אמיתית הרגש לא מתעורר כבר בהתחלה. עמי התרעם לאור המסר הלא רומנטי שהעבירה לו אחותו, וניכר היה כי הוא את ההחלטה שלו כבר קיבל, וכעת כל מה שנותר לו זה להמשיך לשחק מול המצלמות עד סיום צילומי העונה.

איתמר וקארין הם ללא ספק הזוג הכי מזויף של העונה. הם מתחבקים ומתנשקים ומתכרבלים מתחת לשמיכות ועוטפים את הזוגיות בכל מיני מחוות רומנטיות מושקעות רק כדי להסתיר את האמת המכוערת. והאמת המכוערת היא שאם הזוגיות הזאת לא הייתה נרקמת מול עדשות המצלמה, היא כבר הייתה נגמרת ממזמן. ולא בגלל קארין שיושבת בטסטות מול עדשות המצלמה ומתארת עד כמה הקשר שלהם נפלא והתקשורת עמוקה והחיבור הוא מדויק, כשהיא לחלוטין רואה תמונה אחרת ממה שרואה איתמר וממה שרואים הצופים. האם קארין באמת כל כך עיוורת, או שהוא מעדיפה להציג לעדשה מציאות מזויפת רק כדי שלא תצטרך להתמודד עם דחייה מול כל המדינה?

בעוד איתמר וקארין צובעים את הקשר הגוסס שלהם בצבעים וקישוטים, הזוג מעיין רובין ועומרי קראוס מבינים היטב שניהם שיחסיהם עלו על שרטון, אבל למען ההתחייבות שלהם לתוכנית, הם ממשיכים ונותנים צ'אנס לקשר. את הצ'אנס הם מקיימים בהחלטה לעזוב את דירתו של רופא השיניים ולמצוא קורת גג ניטרלית לשניהם, כאילו זאת תציל את המצב. כמו אותם זוגות נשואים לא מאושרים שחושבים שילד יפתור את כל הבעיות, ובהבאת ילד משותף הקרע רק הולך ומחמיר. כך אני צופה שיקרה בין רובין לקראוס, הקרע בזוגיות שלהם רק ילך ויגדל אחרי שיעברו לקורת גג חדשה, וברגע שיוציאו את עומרי מהמקום הבטוח והיציב שלו, הדירה שלו.

עומרי ומעיין, מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
עומרי ומעיין, מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

גם בזוגיות של מעיין ועומרי, בדומה לקארין ואיתמר, ניכר כי האישה בעניין והגבר פחות. מעיין הייתה שמחה לפתח קשר רומנטי עם רופא השיניים השרמנטי, בעוד הוא לא מרגיש את הניצוץ שציפה להרגיש בזוגיות. מבחינתו זה לא נועד להיות. ייתכן כי אילו היה נשאר בדירתו, היה לו קל ונוח יותר לתת סיכוי לקשר.

לעומתם בולטים מנו וניצן. גם מנו מנסה לעטוף את המשברים שהם חווים כזוג בהומור וצחוקים (לעיתים ילדותיים ואינפנטיליים מדי), אבל זאת דרך נפלאה להתמודד ולהעביר מסרים לצד השני. תתפלאו, אבל זה מצליח לו. גם אם הוא נוגע בנקודה רגישה, המסר עובר, וניצן נמצאת שם בשביל להפנים וגם לתקן אם צריך. בשביל זוגיות צריך שניים, ונראה כי הזוגיות בין מנו לניצן הולכת לכיוון חיובי. שני הצדדים נמשכים אחד לשני, והחיוך לא מש מפניהם כשהם יחד, למרות הפערים והמחלוקות ביניהם. לא בטוח שעומרי ואיתמר מרגישים את הרגש שציפו להרגיש כבר בתחילת הקשר, אבל לעומתם הם מבינים שזה עניין של זמן עד שגם הרגש הנכסף יגיע.

ניצן ומנו, מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
ניצן ומנו, מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)