שבדיה הודיעה היום (ראשון) שהחל ממחר היא תכיר בתעודת החיסון הישראלית ובכך פותחת שוב את שעריה בפני ישראלים. כזכור, לפני כשבועיים הודיעו במדינה כי החליטו לאמץ את החלטת האיחוד האירופי להגדיר את ישראל כמדינה אדומה, ולא יאפשרו כניסה מישראל, אלא לצרכים חיוניים. 

ממשרד החוץ השבדי נמסר כי נוסעים עם תעודת חיסון אינם חייבים להציג בדיקת קורונה שלילית בעת הכניסה למדינה. בתוך כך, סוכנות הבריאות הציבורית השבדית הודיעה כי החל מה-29 לספטמבר יוסרו מספר מגבלות קורונה במדינה. בין היתר, תוסר הגבלת ההתקהלות והישיבה במסעדות, זאת במסגרת השלב הרביעי בתוכנית הממשלתית להסרת המגבלות. 

כזכור, ישראל והאיחוד האירופי הגיעו להסכמה על הכרה הדדית בתעודת מתחסן. בעקבות כך, תתאפשר כניסת תיירים ישראלים למסעדות, מרכזי תרבות ומוסדות לאירופה, בהתאם להנחיות הקורונה בכל מדינה ומדינה. מעבר למדינות האיחוד האירופי, ההסכם שהושג יאפשר למחוסנים ישראלים גישה לתו ירוק בכל מדינה נוספת המתחברת למערכת, כאשר כיום מחוברות למערכת גם מרוקו, טורקיה ומדינות נוספות.

עם זאת, ההכרה ההדדית אינה תחליף לדרישות שמציבה כל אחת ממדינות האיחוד האירופי ומדינת ישראל עצמה לכניסת זרים, ולזכותה של כל מדינה להציב דרישות כתנאי לאשר כניסה למדינה, לרבות חיסון, בדיקות קורונה או בידוד.

עם קבלת ההחלטה בשבדיה, היא מצטרפת להולנד שהודיעה שישראלים מחוסנים יוכלו להיכנס למדינה ללא צורך בבידוד החל מ-22 בספטמבר. כמו כן ובנוסף לישראל, שבדיה החליטה להכיר באישורי חיסון של אלבניה, אנדורה, מרוקו, מונאקו ופנמה. נוסעים ממדינות אלה, שאינן שייכות לאיחוד האירופי, גם לא צריכים לעשות בדיקה בכניסה לשבדיה.