בשורות טובות: שיפור חל במצבו של איציק סעידיאן, לוחם צה"ל שנפצע אנושות לאחר שהצית עצמו מול אגף השיקום משרד הביטחון בפתח תקווה. סעידיאן נמצא בימים אלה בתהליכי התעוררות והוא מגיב לסביבתו. בתוך כך, הרופאים בבית החולים שיבא תל השומר החלו להוריד את מינון תרופות ההרדמה של סעידיאן בימים האחרונים. 

מדובר בפעם הראשונה בה נוקטים בפעולה זו, על מנת להעיר אותו. כמו כן, למרות שהתהליך צפוי לקחת מספר שבועות, כבר עכשיו סעידיאן פקח את עיניו ונמצא בהכרה בשלבים שונים של היום. לצד זאת, מצבו של סעידיאן מוגדר קשה והוא ימשיך בטיפול ביחידת הכוויות הלאומית בשיבא.

"יצחק קצת מגיב עם הראש והעיניים, כששואלים אותו שאלה הוא מגיב אבל לא יכול לדבר, לאט לאט מנסים קצת להעיר אותו", אמר אחיו של איציק, אבי סעידיאן, בראיון לערוץ 12. "ברוך השם לאט לאט רואים שיפור ממש קל. הוא עדיין מוגדר בסכנת חיים, אבל השיפור הקל נותן לנו תקווה, הוא ממש ענה לנו על שאלה".

אחותו לאה אמרה גם היא בראיון לחדשות 12 כי "לא ציפינו שזה יקרה כל כך מהר כי אמרו לנו שזה יקרה לקראת סוף החודש. לפני כשבוע החלו להוריד את המינונים ולאט לאט היו כל מיני תגובות עם העיניים או האצבעות של הידיים, לאט לאט הוא הגיב".

לפני כשבוע, דובר צה"ל עדכן כי הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ביקר את סעידיאן. במהלך הביקור, בו השתתף גם מפקדו של סעידיאן בעת מבצע ״צוק איתן״, אלוף-משנה ארז אלקבץ, שוחח הרמטכ״ל עם משפחתו של סעידיאן וסיפר להם על הענף החדש שמוקם בימים אלה באגף כוח האדם - ענף לליווי פצועי ונכי צה״ל.

עו"ד אביעד לנצ'נר עורך דינו של סעידיאן מסר בעקבות שיפורו במצב הרפואי: "השיפור במצבו של איציק משמח מאוד ולא רק משום שמדינה שלמה התפללה להחלמתו, אלא גם משום שהוא מאפשר למדינה לתקן את העוול הנורא שנעשה לו. הלוואי ואיציק יהיה הלום הקרב האחרון שצריך לזעזע מדינה שלמה כדי לקבל את הזכויות המגיעות לו".