שמונה חודשים בדיוק אחרי שנפרצו אולפנת רעות ובית הכנסת "חן הצפון" בפתח תקווה ונגנבו מתוכם כלי כסף ופריטי ערך תוך ביזוי קדושת בית הכנסת והשלכת ספרי תורה על הרצפה, נתקלו המתפללים בשבת האחרונה לתסריט דומה שחזר על עצמו פעם נוספת.

"זה היה סוג של דה ז'ה וו", סיפר אחד מחברי ועד בית הכנסת בועז קוט. "רב אולפנת רעות הרב אילן אלפונטה, הגיע מוקדם בשבת לתפילה באולפנה והוא נחשף לפריצה והשלכת ציוד על הרצפה. זה הספיק עבורו בשביל שיתעורר אצלו החשד שאותם פורעים יעשו את המסלול כפי שפעלו לפני מספר חודשים ויגיעו אל בית הכנסת שלנו".

הוא הוסיף: "הרב אלפונטה הגיע לבית הכנסת כדי לדווח ואחד המתפללים במניין הוותיקים שהגיע סמוך לשעה 06:00 בבוקר נחשף לחרפה. ספרי קודש היו מושלכים על הרצפה כשהם עירומים ללא הכיסויים שלהם. כלי הכסף שכללו רימונים של ספר תורה, אפודי מלכות וכתרים של ספרי תורה נגנבו, ומעל הכל חילול הקודש שגרם לתקיעת סכין בלב המתפללים, דווקא בימים אלו, דווקא בשבת, זה נורא ואיום".

השוטרים החזירו את כלי הכסף לבית הכנסת (צילום: באדיבות ועד בית הכנסת)
השוטרים החזירו את כלי הכסף לבית הכנסת (צילום: באדיבות ועד בית הכנסת)

קוט סיפר כי המתפללים התלבטו כיצד להזעיק את המשטרה למקום, שהרי מדובר בשבת, חלק מהמתפללים חשבו לפסוע לכיוון תחנת המשטרה לקראת סיום התפילה אולם, מעשה ניסים ולבית הכנסת הגיעה ניידת משטרה מתחנת כפר סבא ובפי השוטרים בשורה משמחת.

"השוטרים שעמדו במחסום יזום סמוך לכפר סבא הבחינו בחשודים ועיכבו אותם לבדיקה. הם מצאו בכליהם את כל כלי הכסף שנגנבו מבית הכנסת שלנו ובטליתות שגנבו מאיתנו עטפו מחשבים שגנבו מהאולפנה", סיפר. "השוטרים שאלו אותם לפשר הרכוש שברשותם והם עצמם סיפרו שפרצו לבית כנסת בפתח תקווה והובילו את השוטרים אלינו. החשודים כאמור נעצרו על ידי שוטרי תחנת כפר סבא והיום הוזמנו לתחנה, הגשנו תלונה מסודרת וקיבלנו בחזרה את כל הרכוש שנגנב".

"צריך להבין שהסיפור הזה מחזיר אותנו לאותו מסלול מהפעם הקודמת ונראה שמדובר אפילו באותה חוליה . אנחנו מרגישים חובה להודות לשוטרי תחנת כפר סבא על גילוי הערנות ולראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, שמיד כשנודע לו על האירוע הגיע למקום ופעל לסייע למיגון המקום כדי שמקרים כאלו לא יישנו", סיכם קוט.