סימנים של תוכנת המעקב "פגסוס" של החברה הישראלית NSO נמצאו במכשיריהם של חמישה שרים בממשלת צרפת, כך דווח היום (ראשון) ב"גרוזלם פוסט" מפי גורמים באתר Mediapart.

לפי הדיווח, בדיקות שבוצעו על ידי שירותים מיוחדים בצרפת הובילו לזיהוי "נוכחותם של סימנים חשודים" בטלפונים של השרים, במטרה לפגוע בהם.

פרשת תוכנת הריגול נחשפה בחודש יולי האחרון. על פי תחקיר עיתונאי בינלאומי שפורסם בעיתון הגארדיאן, התוכנה אפשרה לממשלות ברחבי העולם, בהן סעודיה, הונגריה ומקסיקו, לבצע מעקב אחרי יותר עשרות אלפי מספרי טלפון, ובהם יותר מ-180 עיתונאים, המפורסם שבהם היה ג'מאל חשוקג'י שנרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה.

העיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" חשף כי אישים מכובדים היו תחת ריגול מטעם חברת "פגסוס". בין הנמצאים ברשימה: עשרה ראשי ממשלות, שלושה נשיאי מדינות ומלך מרוקו מוחמד החמישי. על פי הפרסום, היקף המכשירים אחריהם התבצע מעקב עומד על 50 אלף. 

נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)
נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)

בין השמות הבולטים ברשימה ניתן למצוא את נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא עיראק ברהם צלאח, נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוסה, ראש ממשלת פקיסטן אימרן חאן, ראש ממשלת מצרים מוסטפא מדבולי, ראש ממשלת מרוקו סעעד א-דין אל עות'מאני וראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי.