אירוע חריג במערכת המשפט: שלושה כתבי אישום יוגשו היום בגין מעשי רצח. אחד מהם נגד בן המואשם ברצח אמו, השני נגד נער משלומי שמיוחס לו רצח של נער אחר במהלך סכסוך על לבה של נערה, והשלישי בגין רצח שבוצע בירכא.

תושבים בצפון מביעים זעם ותסכול לנוכח המצב. "האלימות הגואה מכרסמת בכל חלקה טובה", אומר אחד מהם, "לא נכון יהיה לשייך אותה למגזר זה או אחר. כל החברה סובלת מהמצב".

סאהר איסמעיל (צילום: באדיבות ''תקווה חדשה'')
סאהר איסמעיל (צילום: באדיבות ''תקווה חדשה'')

עו"ד רדא ג'אבר, מנהל מרכז אמאן (המרכז הערבי למען חברה בטוחה), נשמע פסימי במיוחד. "על פי כל האינדיקציות", הוא אומר, "השנה הזו תסתיים במספר נרצחים גבוה יותר מבכל השנים האחרונות".

בחודש שעבר חנך ראש הממשלה נפתלי בנט את האגף החדש של משטרת ישראל לסיכול הפשיעה בחברה הערבית כשלצדו השר לביטחון הפנים עמר בר־לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. מאז נרצחו יותר מ־20 אזרחים ערבים, וגם אזרחים שאינם מהמגזר.

עמר בר לב, נפתלי בנט ומפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
עמר בר לב, נפתלי בנט ומפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי (צילום: רוני עופר, פלאש 90)

במקרי רצח רבים אין לחוקרים קצה חוט, גם אם הקורבן הוא דמות מוכרת. כך למשל תקועה חקירת מקרה הרצח של סאהר אסמאעיל, שנמצא לפני כחודש וחצי ללא רוח חיים ביישוב ראמה שבגליל. אסמאעיל שובץ כנציג העדה הדרוזית במפלגת תקווה חדשה ושימש כיועץ שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לעדה הדרוזית, וכן בתקופת כהונתו של יו"ר המפלגה גדעון סער כשר חינוך.